Nu wil ik hem graag werkende krijgen, maar ik weet niet hoe.
In het verleden heb ik hier al eens een algemene vraag over webcam’s geplaatst, maar ik kan de betreffende draad niet terugvinden.
Moet ik aanvullende pakketten downloaden/installeren?
Ik heb zojuist ontdekt dat ik er via het startmenu wel gewoon bij kan, maar dat de camera, in tegenstelling tot wat de leverancier beweerd, geen ingebouwde microfoon heeft.
Dus voor wat mij betreft, kan deze draad op slot of verwijderd worden.
Weet je dat zeker? Of concludeer je dat omdat de microfoon niks doet? Hoe dan ook zul je pulseaudio moeten vertellen dat die evt. microfoon gebruikt moet worden en niet een ingang van je geluidskaart of, bij een laptop, 't ding dat in je scherm zit.
, dan kunnen we aan de hand van het unieke ID 's kijken of 't ding 't wel zou moeten doen qua geluid. Bedenk overigens ook, dat de audio-output van microfoons via speakers vaak op nul gezet wordt.
Graag output niet op een plaatje, tenzij het echt niet anders kan, maar tussen CODE tags. Dat maakt het niet alleen een stuk leesbaarder ( het ziet er net zo uit als in een terminal ), maar ook kopiëerbaar en dus zoekbaar zonder over te hoeven typen.
ID 1908:2310 is de webcam. En die heeft inderdaad wel degelijk een microfoontje, wordt bovendien al jaren volledig ondersteund door de linux kernel. Wel vind ik oudere meldingen dat mensen zichzelf lid moesten maken van de “video” group, om volledige functionaliteit te krijgen. Wat je kunt doen, is “pavucontrol” installeren, een tooltje om pulseaudio mee te beheren. Daarmee zou je zowel de input als de output van de microfoon onder controle moeten kunnen krijgen