Hij doet het niet

Hoi
Volgens mij niet vreemds gedaan:( maar de pc start dus niet meer op.Er staat niet belangrijks op.Maar ik zou het wel met behulp van hulp hier op het forum willen oplossen,is leuker als de dvd er weer instoppen.
Ik krijg de volgende meldingen:

error file /vmlinux 3.4.11.2.16 desktop

Load ramdisk

error you need to load the kernel first

En dan press any key to continu.En dan kan je nog naar de recoverymode wat niets doet.Je krijgt dan elke keer het zelfde press any key to continu.
En dan zit er dus Sinds een week die SSD in de pc.
Ik hoop dat dit voldoende info is om wat mee te kunnen doen.

Pieter

Daar is iets misgegaan met/na de installatie van een kernel update, zo te zien. Kun je opstarten van een openSUSE LiveCD, en dan de output melden van

fdisk -l

en een volgende keer een iets helderder titel bedenken? Ik heb zelf de neiging om posts met titels als “All broken”, "Doet het niet’’ over te slaan, omdat ik aan de hand van de titel niet kan inschatten of ik kan helpen.

En afgezien van de beroerde titel (als ik geen moderator was geweest had ik dit nooit geopend), kun je de volgende keer CODE tags i.p.v. QUOTE tags gebruiken rondom computer tekst? Ik waardeer je poging om met QUOTE je computer tekst van je verhaal te scheden, maar CODE is nog veel beter. Helaas is CODE niet makkelijk te vinden. Als je de Geavanceerde editor (rechtsonder bij “snelle reactie”) gebruikt vind je een knop met een #. Dat is hem. Kopiëer/plak liefst compleet met de prompt aan het begin en het eind. Dan hebben we alles.

Hier staat ook iets over het posten, deze stickies staan in ieder subforum: http://forums.opensuse.org/nederlands-dutch/helpen-en-hulp/installatie-opstarten-login/446793-tips-voor-bijdragen-installatie-boot-login.html

linux:~ # fdisk -l

Disk /dev/sda: 120.0 GB, 120034123776 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 14593 cylinders, total 234441648 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000b24c9

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *        2048   234440703   117219328    f  W95 Ext'd (LBA)
/dev/sda5            4096      337919      166912   83  Linux
/dev/sda6          339968     4546559     2103296   82  Linux swap / Solaris
/dev/sda7         4548608    88438783    41945088   83  Linux
/dev/sda8        88440832   234420223    72989696   83  Linux

Had er nog over nagedacht Code en Quote maar ik zit ze doorelkaar te halen,zal er beter opletten.

Als je je post eerst bekijkt via Preview Bericht, wat altijd is aan te bevelen, zie je ongetwijfeld of je CODE of niet hebt gebruikt.

En heb je de door Knurpht gegeven link voorTips voor bijdragen in “Installatie-Boot-Login” nog gelezen? We weten nu nog steeds niet welke versie van openSUSE je hebt.

En enige aanduiding van wat je hebt gedaan vlak voor het niet meer werkte is ook nooit weg. Zelfs al was het maar dat je al dagen niets hebt gewijzigd, geïnstalleerd of wat dan ook. Je moet je geloof ik iets meer inleven in onze situatie. Wij zitten niet achter je te kijken wat je doet, wij weten niet wat je deed. Wij kunnen alleen werken met wat jij vertelt.

Ik bedoel niet of ik die Code of Quote wel of niet gebruikt heb maar wel meer waneer ik welke moet gebruiken,dat haal ik nog wel eens door elkaar.
Verder gebruik ik dus Opensuse 12.2 64bit,Eigenlijk heb ik gisteren wel een repo toegevoegd KDE:KDE3 en een programa daaruit geinstaleerd (Klamav) en Clamav geprobeerd om die in te stellen in kmail.Wat niet echt lukte.Voor de rest niets veranderd de laatste tijd.

Een QUOTE is een voor het citeren van iemand anders. CODE zorgt ervoor dat output in een monogespatiëerde letter (elke letter evenveel ruimte) geplaatst wordt.

Wat je kunt doen, is opstarten van een KDE LiveCD, je hier melden als dat gelukt is. Je kunt dan met onze hulp het geïnstalleerde systeem “overnemen” en, in jouw geval, de bootloader / initrd repareren. In de NL Howto’s staat ook een post over het overnemen van een geïnstalleerd systeem.

Bedankt voor je antwoord,en ik ga zeker eens die post goed doorlezen over een systeem overnemen maar ik was ook vannacht op het werk aan het denken gegaan.En van morgen bij thuis komst de dvd erin gedaan en de optie instalatie bijwerken gedaan ,Dan verwijderd hij denk ik de op de PC staande repos en zet alles weer terug met de orginele repos van de dvd.Daarne een update en de instalatie was weer oke.(Hij doet het weer). Had ik misschien wat apart neer gezet !!.

Dan beschouwen we deze ook maar weer als afgehandeld :smiley: