Het hogere doel was om mijn primaire scherm over het secundaire uit te breidden tot 'e’en (oeps) groot bureaublad. Alleen ben ik nu teruggevallen naar een enkel scherm, de tweede staat op standby.
Daar waar ik bij Systeeminstellingen eerst wel mijn tweede scherm zag, een ’ kloon’ van de eerste, zie ik nu nog maar 1 scherm. Overigens geeft een klik op ’ Meerdere monitoren’ dezelfe mededeling als eerst, “Deze module is alleen bedoeld voor het instellen van systemen met een bureaublad dat zich uitstrekt over meerdere monitors. U blijkt niet te beschikken over een dergelijke configuratie.”
Nou dacht ik toch weldegelijk juist zo’n configuratie te hebben en ook dat andere OS is het met mij eens…:shame:
Die 2e monitor, daar moet ik even naar kijken, misschien dat anderen weten hoe je dit doet, er staan in ieder geval wel oplossingen in de engelstalige forums. Het komt er in het kort op neer, dat je de NVIDIA driver even moet vertellen, dat je een tweede scherm hebt. Zal er nog even naar kijken. Volgens mij heet wat jij wilt Xinerama…
Øvèŕ de ṗüntjes òṕ wat dan ook: Euro teken, daar wordt het in post #2 precies beschreven, er zal een wereld aan tekens voor je opengaan
Met het trefwoord Xinerama ben ik wat aan het zoeken geslagen, maar ik krijg het idee dat dit bedoeld is voor twee schermen op twee videokaarten. Mijn 8600GTS is dualheaded. Maar in hetzelfde topic kwam ik al wat andere dingen tegen waarmee ik maar eens verder moest gaan.
Bedankt voor de toetsen, dat moet wel gaan lukken lijkt me!
Theo, ik denk dat je je tweede scherm via de nvidia settings kan instellen. Als je nvidia intoetst in het zoek vakje van kicker (je “start” menu) moet dat als het goed is tevinden zijn. Volgens mij kan je daar je monitoren instellen. Kan het zelf niet proberen aangezien ik aan 1 monitor genoeg heb
Danku Dexter! Het tweede scherm werd wel herkend, maar stond op ‘disabled’.
Nu heb ik weer een breede blik op de wereld. En normaal red ik me ook wel met een monitor, maar al flightsimmend is een tweede handig waarop ik de wereld onder mij kan zien!