Google-chrome niet te installeren in openSuse 13.1 KDE

Hallo,
Ik kan chrome niet installeren in openSuse 13.1 KDE,natuurlijk heb ik chrome gedownload voor openSuse rpm en dan geopend met Apper-installer.Als in een flits krijg ik de melding dat chrome geinstalleerd is,zo snel kan het natuurlijk niet.Bij mijn eigen laptop ging het blijkbaar vanzelf.Blijkbaar ontbreekt er iets om goed te kunnen installeren.
Bij zoekopdrachten zie ik enkel niet uitgepakte paketten van google chrome.
Wat doe ik fout

Mvg,

Om het jezelf makkelijk te maken, creëren we een lokale repo. Daarin kun je gedownloade rpms zetten en die dan via Softwarebeheer installeren:

• Maak in je /home/GEBRUIKERSNAAM/ een map “RPMS” aan
  • Yast - Software - Softwarebronnen - Toevoegen - Lokale map - Bladeren en /home/GEBRUIKERSNAAM/RPMS selecteren, “Gewone rpm map” aanvinken. Automatisch vernieuwen aanvinken. OK.
  • Nu kun je Chrome installeren vanuit Apper / Softwarebeheer.

Vanuit een terminal:

cd /naar_de/map/waar_de_chrome_rpm/staat
su
zypper in google-chrome-stable_current_x86_64.rpm

Het grote voordeel van de terminal is dat je in 99.99% van de gevallen kunt zien wat er niet goed gaat.

Hallo,

Ik heb de terminal opdracht uitgevoerd zoals je hebt aangegeven:cd /home/desire/RPMS
heb ik gecontroleerd met ls,en zie daar inderdaad de google-chrome map staan,vervolgens su ingegeven en daarna ( zypper in google-chrome-stable_current_x86_64.rpm)
Hierop krijg ik volgende foutmelding;

Controleer of het bestand toegankelijk is.
Probleem met het RPM-bestand gespecificeerd als ‘google-chrome-stable_current_x86_64.rpm’, overslaan.
Geen geldig argument gespecificeerd.

Uitvoerbaar maken is ingesteld,maar niets helpt.

Graag uw mening

Twee opties wat mij betreft

• De download van de rpm is corrupt. Graag output van

ls -l ~/RPMS

• Je hebt de 64bit rpm, terwijl je 32bit openSUSE draait. Graag output van
uname -a

Hallo,

Hier het antwoord op de eerste opdracht;

totaal 61816
-rwxrwxrwx 1 desire users 63298404 21 mrt 20:24 google-chrome-stable_current_x86_64 (1).rpm

Antwoord op tweede opdracht;

Linux linux-ngeg.site 3.11.10-7-default #1 SMP Mon Feb 3 09:41:24 UTC 2014 (750023e) i686 i686 i386 GNU/Linux

Zie je 't (1) in de bestandsnaam? Daarom werkt 't niet. Hernoem het bestand naar google-chrome-stable_current_x86_64.rpm
en dan

su
zypper in google-chrome-stable_current_x86_64.rpm

zypper zal je ongetwijfeld vertellen dat er nog meer pakketten geïnstalleerd gaan worden, die zijn nodig om Chrome goed te laten draaien.

google-chrome-stable_current_x86_64 (1).rpm
Linux linux-ngeg.site 3.11.10-7-default #1 SMP Mon Feb 3 09:41:24 UTC 2014 (750023e) i686 i686 i386 GNU/Linux

64bits Chrome op een 32bits kernel gaat niet werken. Je hebt de 32bits Chrome nodig.

Mikel heeft helemaal gelijk, ik had niet goed gekeken,

cd ~/RPMS
wget https://dl.google.com/linux/direct/google-chrome-stable_current_i386.rpm
su -c 'zypper in google-chrome-stable_current_i386.rpm'

moet het wel doen.

Hallo Knurpht,

Ik heb uiteindelijk Suse 13.1 en Suse 13.1 64 bit opnieuw geinstalleerd,vervolgens Chrome gedownload en proberen te installeren.Tot mijn verbazing lukte het weer niet,tot ik er aan dacht dat ik niet goed bezig was.Ik zat namelijk met mijn laptop in de veranda dus draadloosen merkte dat ik de afhankelijkheden niet meekreeg.De volgende stap was een bekabelde aansluiting maken en dan opnieuw geprobeerd,nu lukte het vrijwel onmiddelijk.
Blijkbaar heb ik een domweg een beginnersfout gemaakt
In alle geval bedankt voor het meedenken !

Vriendelijke groeten vanuit het zonnige Belgie.