Hallo,
Ik kan chrome niet installeren in openSuse 13.1 KDE,natuurlijk heb ik chrome gedownload voor openSuse rpm en dan geopend met Apper-installer.Als in een flits krijg ik de melding dat chrome geinstalleerd is,zo snel kan het natuurlijk niet.Bij mijn eigen laptop ging het blijkbaar vanzelf.Blijkbaar ontbreekt er iets om goed te kunnen installeren.
Bij zoekopdrachten zie ik enkel niet uitgepakte paketten van google chrome.
Wat doe ik fout
Ik heb de terminal opdracht uitgevoerd zoals je hebt aangegeven:cd /home/desire/RPMS
heb ik gecontroleerd met ls,en zie daar inderdaad de google-chrome map staan,vervolgens su ingegeven en daarna ( zypper in google-chrome-stable_current_x86_64.rpm)
Hierop krijg ik volgende foutmelding;
Controleer of het bestand toegankelijk is.
Probleem met het RPM-bestand gespecificeerd als ‘google-chrome-stable_current_x86_64.rpm’, overslaan.
Geen geldig argument gespecificeerd.
Ik heb uiteindelijk Suse 13.1 en Suse 13.1 64 bit opnieuw geinstalleerd,vervolgens Chrome gedownload en proberen te installeren.Tot mijn verbazing lukte het weer niet,tot ik er aan dacht dat ik niet goed bezig was.Ik zat namelijk met mijn laptop in de veranda dus draadloosen merkte dat ik de afhankelijkheden niet meekreeg.De volgende stap was een bekabelde aansluiting maken en dan opnieuw geprobeerd,nu lukte het vrijwel onmiddelijk.
Blijkbaar heb ik een domweg een beginnersfout gemaakt
In alle geval bedankt voor het meedenken !