Goed programma om diavoorstelling te maken

Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een mooie diavoorstelling kan maken om af te spelen op pc en tv,indien mogelijk met muziek.Zelf ben ik al eens op zoek gegaan maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij enkele voorstellen doen ?
Ik gebruik Open-Suse 13.2 64 bit

Alvast bedankt voor de tips.

Mvg,

Openshot is makkelijk voor filmpjes en je kan ook fotos toevoegen.is denk ik het proberen waard:).

Volgens mij hebben zowel Digikam als Gwenview mogelijkheden. Ik weet niet of je daar al eens naar gekeken hebt. Zelf heb ik vroeger wel eens iets geprobeerd, maar heb het niet doorgezet.

Probeer het eens met LibreOffice Presentatie (Impress).

Leuk tooltje hiervoor: videoporama

Maar, beter is om hier 's een eerste kdenlive project van te maken. Dat biedt meer flexibiliteit.

Overigens kunnen, zoals ook al gezegd, digikam en gwenview (met dezelfde plugins AFAIK) dit ook prima doen.

Hallo Knurpt,

Ik had kdenlive al geinstalleerd,maar ik dacht dat je er alleen video’s kon mee maken of bewerken.
Als het inderdaad geschikt is om een diapresentatie van al mijn vakantie foto’s te maken ga ik zeker proberen om het onder de knie te krijgen,afspelen via het tv toestel zou natuurlijk een pluspunt zijn.

Bedankt voor alle reactie’s.

Mvg,

Digikam / Gwenview gebruiken de kipi-plugins, voordeel daarvan is dat je je selectie steeds kunt bijwerken, de diavoorstelling wordt ad hoc gegenereerd. Kdenlive heeft daarin een nadeel: als je ontdekt dat er een verkeerde foto tussenzit, of er één mist, dan betekent dat meteen ook opnieuw renderen van je video.

Hallo Knurpt,

Mijn keuze is gevallen op Digikam,de albums zijn zichtbaar maar ik kan geen enkel beeld openen.Ik krijg deze foutmelding wanneer ik een beeldbestand aanklik(The storage location is currently not available)
waar kan ik dat instellen ?
Open Suse 13.2 64 bit

Mvg,

Waar staan de foto’s? In jouw /home ? Op een stick/externe schijf?

Je kunt in Instellingen - Verzamelingen in Digikam instellen waar je verzamelingen (albums) allemaal staan. Bedenk daarbij dat een verzameling die eigenlijk op bijv. een stickje staat, het soort meldingen gaat geven als je het stickje niet aangesloten hebt.
Staan de foto’s bijv. op een aparte partitie, check dan de rechten daarop. Digikam houdt o.a. ook een database bij, die moet wel schrijfbaar zijn.