Geen data in mountpoint

Hallo allemaal,

Gisteravond heb ik opensuse 13.1 opnieuw geinstalleerd, ik ben een beginner met Linux en had wat zitten rommelen waardoor het niet soepel meer draaide. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn notities van de vorige keer erbij gepakt en even later stond het er weer op. Vandaag wilde ik mijn datadisk koppelen in /home/[usernaam]/Mountpoints/Data, ook dat had ik netjes opgescheven vorige keer dus leverde geen probleem op. Echter…

Ik zie geen data staan :frowning:

Ik weet zeker dat het de juiste disk is ( t kan er maar ééntje zijn nl) en ook weet ik zeker dat ik er op gelet heb deze disk tijdens de installatie niet te mounten of te formatteren. (Opensuse wil deze nl. altijd als root gebruiken bij een nieuwe installatie) Ik ben op zoek gegaan naar een tool om files te undeleten en liep tegen extundelete aan. Na wat speurwerk om dit aan de praat te krijgen kreeg ik de volgende output:

PC:/home/user/Downloads/extundelete-0.2.4/src # extundelete --restore-all /dev/sdb1
NOTICE: Extended attributes are not restored.
Loading filesystem metadata ... 14905 groups loaded.
Loading journal descriptors ... 611 descriptors loaded.
Searching for recoverable inodes in directory / ... 
0 recoverable inodes found.
Looking through the directory structure for deleted files ... 
0 recoverable inodes still lost.
No files were undeleted.

Nu snap ik het even niet meer. Hoe krijg ik mijn data weer zichtbaar???

Alvast bedankt

Arthur.

Je geef wel allerlei beschrijvingen, maar geen gegevens.

Als je zegt dat je eregens wilt mounten volgens jouw aantekeningen, wil dat niet zeggen dat wij die aantekeningen hebben. Dus weten wij nog steeds niets.

Logisch zeoken stap 1.
Graag, met die disk aangesloten:

su -c 'fdisk -l'

om te beginnen om te zien welke disks je hebt en of en hoe ze gepartitioneerd zijn.