In Kmail krijg ik steevast twee keer dezelfde e-mail. Waarom is dat? Er zit zelfs een knop in het programma om gedupliceerde e-mails te verwijderen. Als ik dat trouwens doe kost dat de computer heel wat rekenkracht.
Huidige gebruiker: simonhermes@linux-brcd
Systeem: openSUSE 12.2 (x86_64)
KDE: 4.8.5 (4.8.5) “release 2”
Je bent op een bug gestuit. Heb even gezocht, en dit komt meer voor. De oorzaak is een combinatie van factoren ( serverkant van bepaalde accounts o.a., kdepim1 ook). Dit is opgelost in de KDE versies > 4.9, omdat daar kdepim2 en kmail2 worden gebruikt. Dat wil zeggen, dat je alsnog de duplicaten moet verwijderen ( al kan het zijn dat het conversieprogramma kmail1 -> kmail2 in KDE 4.10 dat vóór je doet ), maar de oplossing moet zoeken in overstap naar KDE 4.10
Je kunt dit op meerdere manieren bewerkstelligen:
openSUSE 12.3 installeren. Dat komt al met KDE 4.10, maar wordt als eerste versie ook via de Update repo van KDE updates voorzien. Zo zit een recent geupdate openSUSE 12.3 op KDE 4.10.4, in mijn ervaring de meest stabiele en foutloos werkende KDE versie ooit. En, ik gebruik KDE intensief, dwz. probeer alles te doen met alleen KDE programma’s. Sinds enige tijd gebruik ik zelfs Calligra in plaats van LIbreOffice
EDIT vergeten: je kunt ook de KDE Release repo toevoegen, en vervolgens omschakelen naar die repo voor de KDE pakketten, dan update je vanzelf naar 4.10.4 .
Je computer zal er overigens, als je heel veel mail hebt, wel even over doen om alles te converteren naar de nieuwe formaten. Ik heb dat al een aantal malen gezien, en ben er nog geen fouten in tegengekomen.
Bedankt, ik zal gaan upgraden en laten weten hoe het afloopt. Ik gebruik open suse ook overal voor en er kan met linux steeds meer. Ik ben er heel tevreden over. Calligra ken ik niet maar zal ik gaan bekijken.
Calligra is een Office suite. Geweldig. Verkijk je niet op de vaak eenvoudige interface. Krita en Karbon horen er ook bij, de integratie is van grote kwaliteit. Wat mij betreft, en in mijn werk, zeker een alternatief voor de gevestigde Office pakketten.
Denk je er om even een kopietje te trekken van je ~/.kde4 en ~/.local mappen?