Daar gaan we weer openSuSE Leap 42.3 upgrade geïnstalleerd en wéér geen thumbnails van vids >:(
Waarom is het zo moeilijk om OOTB gewoon thumbs te krijgen ?
De laatste 3 jaar ben ik <1uur bezig met een [fresh]install en 3 weken met het te zien krijgen van thumbs voor vids !
Géén enkel advies werkt, heb er minsten 274 geprobeerd, die afgelopen 3 jaar.
Enkel toeval of update laat het soms werken & de volgende update laat ze weer verdwijnen… grrrr>:)
Op deze momenten haat ik openSuSE/linux.
Daarbij lees ik her & der op fora dat zéér veel mensen hier last van hebben, dus ligt het niet enkel aan mij, toch ?
De standaard oplossingen als “In Dolphin xyz aanvinken dat…& installeer ffmpegxxx vanuit Packman + libfilesxxx” etc. etc. werken niet !
Is dit niet voor eens & altijd op te lossen ?
Die maffe windows piepeltjes hebben dat nu weer wel [OK & veel niet].
Ik snap dat het je stoort, maar ‘rants’ zijn nooit de beste manier om hulp te zoeken. En zolang we geen echte gegevens/output krijgen wordt 't lastig om je te helpen.
Ennuh ‘rant’ ja natuurlijk, al meer dan 15 jaar speelt dit probleem, waarom nooit opgelost ?
Hetzelfde met codecs, de ene speler wel, sommigen [VLC] anderen enkel via [Mplayer] dat gaat ergeren na al die jaren van klachten van véél mensen.
‘Rants’ helpen niks. Bugreports wel. Hoezo al 15 jaar?
Codecs? Ik doe één keer
zypper dup --from Packman\ Repository
installeer daarna de *codecs pakketten ( en ook nog ffmpeg omdat ik dat nogal 's gebruik ). Klaar.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier een post van je gezien heb. Je hebt daarbij te niet te maken met een product waarbij je kwaad kunt worden op de leverancier, maar met een community van vrijwilligers die in hun eigen vrije tijd proberen bij te dragen. Wil je dit echt opgelost hebben, dan kun je het beste bugreports aanmaken, posten in de mailing lists. Daar hangen de packagers en ontwikkelaar rond. De ‘rant’ zoals je die hier gepost hebt zal daar echter niet werken.
Ik ben met ingang van Leap overgestapt op PCmanFM. Konqueror is met deze KDE versie gewijzigd (hetzelfde kan ook nog wel eens gelden voor dolphin). De ontwikkelaar van Konqueror heeft besloten dat hij geen behoefte had aan preview en ook niet aan een navigatie balk aan de linker kant. Dus is deze code uit de source verwijderd.
Met PCmanFM heb ik previews (thumbnails, helaas geen window als de muis over een bestand gaat) van diverse formaten, inclusief video en foto.
Konqueror is een ‘dood’ project, volgens mij. In Dolphin kan ik met Beeld > Voorbeeld de thumbnails aan- en uitzetten. Hoe vaak ik dat ook doe, het werkt steeds correct, zowel op Leap ( stock + Packman ) als op TW ( volledig up to date ), en niet alleen voor video, foto’s etc., ook voor docs, txt, noem het maar op. Plasma5 heeft al een tijd lang geen pop-up meer van de thumbnails, wel kun je in Beeld > Panelen “Informatie” aanzetten, dan zie je aan de rechterkant een groter voorbeeld en o.a. media bestanden afspelen.
Zie:
Goede tip. Als het dan toch mogelijk zou moeten zijn, heb ik dan toch nog eens zitten kijken en inderdaad de opties gevonden. Ja, nu is het een goede vervanging voor Konqueror.