hoy,**
*". Dat had gekund, ware het niet dat je je 11.0 installatie al overschreven hebt." ***
Ik bedoelde naar de toekomst toe in’t vervolg.
***“Wij kunnen het niet mooier maken dan het is. Als jij geruime tijd geleden problemen had en die niet (probeerde) op te lossen (bijvoorbeeld door hier hulp te vragen) en je meldt dat hier, dan kun je verwachten dat hier iemand je sterk aanbeveelt om dat voortaan slimmer te doen.”
***Je moet het weten he’, t’is door te zoeken dat ik hier terechtgekomen ben, en ondertussen werkt het niet meer he want dan had ik het geweten dat je stap per stap moet upgraden en dat het niet zo werkt gelijk bij windows.
***“Als jij niet (meer) exact weet welke versies van software je gebruikt(e) kunnen wij dat niet veranderen, maar wij zullen je moeten mededelen dat onze antwoorden dan miscchien niet zo betrouwbaar kunnen zijn. Misschien zelfs, dat we dan geen fatsoenlijk antwoord meer kunnen geven. Dat vinden wij jammer, maar het is zo als het is.”
***Ik probeer de boel te redden of de antwoorden nu betrouwbaar zijn of niet al doende leert men, ik zal heus niet lastig zijn als het mislukt, ik ben zo ongeveer al dertig jaar met pc bezig ik heb nooit een ICT opleiding gehad en toch komen er veel naar mij met hun pc omdat ik redelijk veel windows pc’s kan repareren of gegevens recupereren. ik leer veel uit tijdschriften, helaas vind ik er van Linux geen of toch geen goede.
zo heb ik jaren zitten zoeken voor een goed back-up programma voor automatisch van suse naar freenas te back-uppen, ik ben dan ook op een forum terecht gekomen en ik moest programmeren in terminalvenster is mij nooit gelukt, waarna ik dan een windows pc gebruikte om mijn backups van de ene server naar de andere te zetten, maar duurt geweldig lang tot een dag.
***“Het liefst hebben we output uit logbestanden, maar ook foto’s, of nauwkeurige beschrijvingen helpen ons jou te kunnen helpen.”
***Ik veronderstel dat mijn eerste post zo’n logbestand was. zoniet wat was dat dan die foutmelding. "Failed to cache rpm database (1)
geschiedenis.
rpmdbsolv-r’/mnt-p’/mnt/ect/produkts.d’/mnt/var/cache/zypp/solv/@system/solv’>‘mnt/var/cache/zypp/solv/@system/solv4IBVWe’rpmdb2solv:inconsistent rpm database, key 967 not found run’ rpm- rebuilddb’ to fix ".
***“Je kunt natuurlijk klagen dat de Upgrade van de (destijds CD, nu) DVD alleen maar per versie stap ondersteund is, maar wij hebben dat niet zo gemaakt. Velen van ons gebruiken die methode zelfs nooit, maar doen wat jij in dit geval het beste kan doen: opnieuw installeren, uiteraard met behoud van de gebruikers data.”
***Als dat lukt dan ben ik daar ook voorstander van, maar naar mijn weten ging ik er vanuit dat bij een nieuwe installatie alles overschreven word .
In mijn pc zitten zes harde schijven van 250 gig ik heb twee raids van 238 gig ( ik denk dat daar het probleem bij de upgrade ligt dat hij de installatie niet afrond.) een raid voor mijn bestanden en een voor mijn media bestanden muziek foto’s ect… dus twee raids van drie schijven met exact de zelfde kopie per schijf (dat weet ik nog, wat nummer er achter de raid moet staan weten jullie beter dan ik, heb ik indertijd opgezocht op internet).
wat is een live dvd (usb), heb ik nog tegengekomen op internet, maar ik weet bij god niet wat het betekend.
ik weet alleens niet hoe jullie die tekst in ballonnen krijgen.
Groetjes
Geert