Besturingssysteem: openSUSE XFCE 64bit. Op de laptop HP Compaq 8710P. IK heb een ander desktop van openSUSE (vorige was openSUSE KDE) geïnstalleerd.
Probleembeschrijving: als Flashplayer (Adobe) wordt verwijdert dan is Freshplayerplugin ook weg bij de plugins van Firefox. In Yast-softwarebeheerder is het (Fresplayerplugin) aangevinkt=dus aanwezig.
Er zijn geen Flashplugins meer aanwezig in Firefox. Ook de Chromiumpepperflashplugin is verdwenen zowel in FF als in Yast-softwarebeheer. Zijn die soms afhankelijk van elkaar?
Vraag: wat loopt hier niet goed, is er wat mis gedaan? Wat kan en moet ik doen om dit opgelost te krijgen?
Het is gelukt!
Het spel Farmville2 is nu vlot te spelen (met Firefox) in facebook (openSUSE 13.2 XFCE 64bit ).
Ik heb met de éénklik installatie (Yast) de 64 bits versies geïnstalleerd van pepperflashplugin en freshplayerplugin.
Ik denk dat er telkens de 32 bits versie geïnstalleerd werd?? Vreemd.
Ik heb heel veel geprobeerd, hoe precies weet ik niet meer.:
De test om het spel te spelen was positief, en dat was het belangrijkste.
De test heb ik op mijn laptop HP Compaq 8710P uitgevoerd.
Ik zal het me toch weer moeten herinneren, wanneer ik als de tweede voorwaarde is vervuld, het linuxbesturingssysteem installeer op zijn computer, hoe ik het gedaan heb.
Al één voorwaarde vervuld.
Nu nog de eid-kaartlezer aan de praat krijgen.
Ja dat zal ik voortaan doen.
Intussen geleerd hoe makkelijk het ook is om schermafdrukken te maken. Jammer dat ik die niet als bijlage kan gebruiken bij een te verzenden bericht op het forum.
(Die 13.2 (versie openSUSE) deed mij terug denken naar het jaar 1302, het jaar waarin de Guldensporenslag plaats vond op het Groeningheslagveld aan de groeninghebeek.)
Nu de eid-kaartlezer proberen aan de praat te krijgen.
Er is http://paste.opensuse.org/. Voor lange tekstuitvoer. En rechtsboven kun je Image klikken. Dan kun je een plaatje opsturen. De link van het plaatje in de post hier en klaar is kees.
Maar het liefst hebben we natuurlijk commando’s en tekstuitvoer.
ik begrijp dat , dat je liever comando’s zou hebben.
Ik ben daar echter niet in thuis. Dat is nog een beetje te hoog gegrepen.
Het gebruik van de terminal, de comando’s, dat is voor mij nog heel veel studie en ook veel proberen.
Die commando’s geven we hier wel aan je op. En daar kun je gelijk een hoop van leren.
Overigens ziiten we in die andere draad, over dat indentificatie apparaat, al een hele tijd te wachten op je antwoord. Het zou een beetje jammer en onaardig zijn om de hulp van malcomlewis te laten lopen.