Flash videos te snel in Firefox. Pulseaudio probleem?

Sinds een tijdje worden video’s in Firefox (v.21.0) te snel afgespeeld. Omdat ik niet vaak video 's bekijk weet ik niet wanneer dat is begonnen.
Hoe dan ook, als ik in de audio-sectie van Yast de pulseaudio uitschakel en opnieuw boot, dan is het probleem verdwenen. Het is wel jammer dat nu de aparte volumeinstellingen voor L en R nu ook verdwenen zijn.
Vraag: weet iemand de oplossing van dit probleem of heeft iemand een suggestie voor het zoeken naar een mogelijke oorzaak?

Gek, net even geprobeerd, maar dat probleem heb ik hier niet. Wat ik wel al een hele tijd “gezet” heb in Flash, is de “hardware accelleration”. Kan door in de mixed op de afspeel schuifjes rechts te klikken ook de kanalen splitsen. Dat laatste al geprobeerd?

Om met het tweede punt te beginnen: ja, het splitsen van de kanalen werkt prima. Maar alleen met pulseaudio.
Het eerste punt: bij mij staat bij de instellingen van Flash de ‘hardware versnelling’ default ingeschakeld. Het maakt niet uit als ik die uitzet. (Voor alle zekerheid boot ik na het in- of uitschakelen opnieuw op.) Zou er een probleem kunnen zijn met het doorgeven van het juiste aantal frames/s of iets dergelijks?

De hardware versnelling in flash moet sowieso uit op moderne linux distros. Als je geen visuele last hebt, of geluidstoestanden, dan nog doet die hardware versnelling dingen die populair gezegd het systeem overstuur maken. Zelf zie ik dan in HD video’s op youtube een blauw paarsige waas, en hoor ik tikjesruis (als van een oude koolstof microfoon). Firefox en Chrome vreten veel meer CPU en ook RAM als ik de versnelling aanzet. Als 't overigens 't probleem is, werkt uitzetten stante pede, dus is er in jouw geval iets anders aan de hand.
Kun je checken of het probleem in Chromium ook bestaat?

De hardware versnelling in flash moet sowieso uit op moderne linux distros. Als je geen visuele last hebt, of geluidstoestanden, dan nog doet die hardware versnelling dingen die populair gezegd het systeem overstuur maken. Zelf zie ik dan in HD video’s op youtube een blauw paarsige waas, en hoor ik tikjesruis (als van een oude koolstof microfoon). Firefox en Chrome vreten veel meer CPU en ook RAM als ik de versnelling aanzet. Als 't overigens 't probleem is, werkt uitzetten stante pede, dus is er in jouw geval iets anders aan de hand.
Kun je checken of het probleem in Chromium ook bestaat? Ennuh, of 't ook voor een verse gebruiker bestaat?

Dank voor de info over het nut/onnut van de hardwareversnelling in Flash. Zoals ik al meldde maakt het geen verschil of die aan staat of niet.
Maar… je advies van een vers aangemaakte gebruiker is in de roos: die heeft het probleem niet. Ik vermoed dat ik nu moet gaan zoeken in de configuratie bestanden in mijn home directory. Dat gaat even duren, want ik kan op zijn vroegst morgenavond hier verder mee aan het werk.
O ja, het lijkt me op dit moment niet nodig om met Chromium te gaan spelen.
Bedankt dus voor je advies!

Aanvulling op mijn vorige melding: Chromium heeft hetzelfde probleem.
Een zoektocht in de ‘verborgen bestanden’ naar configuratiebestanden met op het oog relevante informatie heeft niets opgeleverd.
De workaround van het uitschakelen van pulseaudio vind ik te bizar. Wisselen naar mijn nieuw geschapen testgebruiker vind ik dan nog beter - maar dat is nogal genant, eigenlijk.

Da’s praat naar mijn hart. Las deze week ook nog zo’n “oplossing” voor een Kubuntu gebruiker: je docs etc. kopiëren naar het nieuwe account. Nix ervan, wat er misgaat “staat” ergens als 't voor de ene gebruiker wel werkt en voor de andere niet. Ik heb pas na 't weekend weer tijd ivm familieactiviteiten, maar denk dat 't inderdaad op te lossen moet zijn.

“Het moet op te lossen zijn” vind ik ook, maar zelf zou ik er “eigenlijk” bij zetten. Hoe dan ook, dank voor je bemoedigende woorden.
Prettig weekend !

Opgelost ! Nou ja, wat heet…ik heb wel een remedie voor de waarschijnlijke oorzaak, maar ik begrijp er niet veel van.
Het zit in de “Systeeminstellingen”, daarin Multimedia en dan Phonon.
Daar, in de tab “Apparaatvoorkeur” onder “Afspelen van geluid” staan onder “voorkeur voor standaard geluidsafspeelapparaat” twee items:

• Intern geluid Analoog stereo
  • RS880 HDMI Audio [Radeon HD4200 Series] Digitaal stereo (HDMI)

Dit is de volgorde voor een nieuw aangemaakte gebruiker. Bij gebruiker hws (ik zelf) was (beter gezegd: had ik) de volgorde verwisseld.
(Daar was een aanleiding voor, maar dat is nu even off-topic.)

Ik heb dus bij gebruiker hws de standaardvolgorde ingesteld. Nu worden Youtube filmpjes wél met de juiste snelheid afgespeeld.
Pfffff !
Maar ik snap niet langs welke weg deze geluidsinstelling de afspeelsnelheid van filmpjes veranderen kan.
(Er is nu iets anders: als ik .wav bestanden wil afspelen lukt dat wel met Amarok en Mplayer+varianten, maar niet met Kafeine en VLC. Geen echt probleem maar ik snap ook hier niets van. Misschien ga ik het hier in het Forum nog eens posten.)

Mooi dat 't flash probleem is opgelost. Ik heb nog mijn best gedaan of ik 't probleem “aan” kon zetten (zo denk ik erover :D), maar niet dus.

VLC gebruik ik amper, maar ik zie dat daar ook een uitvoeroptie is. Het zou met niet verbazen als die op ALSA uitvoer moet staan…Wat kaffeine betreft, even geen idee. Ik gebruik zelf al een hele tijd smplayer( nu …2) voor zo’n beetje alle media buiten mijn eigen muziekcollectie. Daarvoor gebruik ik Amarok. Van kaffeine zou ik me trouwens ook nog kunnen voorstellen dat 't een herstart nodig heeft van KDE (dat kaffeinerc gelezen wordt bij KDE start).

Dit probleem herken ik! Kaffeine speelt niet alles af, zoals WAV (VLC gebruik ik niet). Waarom? Geen idee. Een kleine analyse: Dit probleem ken ik van voorgaande versies. Ik heb nu OpenSuse 12.3 actief met KDE. Na de nieuwe installatie speelt Kaffeine weer alles af. Dat is in eerdere versies wel anders geweest.
In versie 12.1. begon Kaffeine met alles afspelen. Na een paar updates (geen idee wanneer) stopte dit en installeerde in MPlayer. Die speelde WAV wel af. Veel pogingen om alles (codecs, speler, wat ik maar dacht dat erbij hoort) te de-ïnstalleren (en met een reboot of tig) weer installeren leverde geen werkend resultaat.
In versie 12.2 begon de installatie al met vers uit de doos zonder afspelen van een WAV-bestand. Hoewel, wat is vers? Ik heb natuurlijk een bak codecs geïnstalleerd. En welk stukje installatie veroorzaakt dat Kaffeine geen WAV afspeelt heb ik nooit gevonden.

In versie 12.3 was mijn zorg dan ook dat WAV weer niet zou werken. Maar gelukkig - het werkte direct na 1e installatie, en tot nu toe blijft t werken. En ik heb al ±3 updates voor codes voorbij zien komen. Het werkt nog steeds.
En als t moet, werkt afspelen van een WAV ook met MPlayer. Ik heb niet zoveel WAV-tjes. Maar ik zou wel graag snappen, als t niet meer werkt, wat dit zou oplossen.

Dit geluidsprobleem is eigenlijk off-topic. Misschien is het een goed idee als je er een nieuwe draad voor maakt? Ik kan je er in ieder geval niet verder mee helpen. (Behalve : a) .wav afspelen: OK met Amarok, Mplayer, GMplayer, SMplayer, NIETOK met Kafeine, VLC. b) .MP3 afspelen: Kafeine OK, verder idem.)