Firefox en MP4

Ik heb op mijn laptop een deel filmen staan,voor het opstarten van die filmen gebruik ik een htlm bestandje met koppelingen naar een externe HD waar de filmbestanden opstaan,alle formaten,avi,mkv,mov enz kan ik openen vanuit Firefox met bv VLC,Gnomeplayer enz.
Enkel bij mp4 lukt het niet,die worden gewoon geopend in Firefox.
Weet iemand een oplossing?
Gr.

Grommen helpt niet :D.

In Firefox:

• Bewerken - Voorkeuren - Toepassingen
  • Zoeken op “mp4”
  • Aanklikken
  • Nu kun je aan de rechterkant kiezen wat Firefox moet doen met mp4 bestanden.

Mp4 staat er niet tussen ?
Gr.

Je vermeldt nergens welke desktop je gebruikt, maar ik zie gnomemplayer staan, dus …
Ga met Nautilus ( de bestandsbeheerder) naar de externe schijf, of map waarin een mp4 bestand staat. Rechtsklik op het bestand, kies Eigenschappen
Er gaat een schermpje open met o.a. “Openen met …”. Kies daar het programma waarmee je wilt openen.

Ik denk dat 't zo is dat als je even uitlogt en weer inlogt de nieuwe info ook aan Firefox bekend is via Voorkeuren - Toepassingen.

Ik gebruik KDE en Krusader.
Ik heb nu hetgene gedaan dat u voorstelde ,maar dat helpt niet …bij voorkeuren in Firefox staat nog altijd geen mp4 tussen.
Gr.

Ik heb de oplossing gevonden.
Je opent in Firefox about:config en dan ga je naar **media.play-stand-alone **daar verander je true in false.
Bij de volgende maal dat je een mp4 wil afspelen,stelt FF je de vraag met welk programma je het wil afspelen.En alles is opgelost!
Groetjes.