File of Gnome3

• Gnome 3.6.2. met openSUSE 12.03.

Als ik in een map met bestanden blader of werk, kom ik tot volgende vragen:

1. Mijn ‘delete’ knop werkt niet. Kapot is de knop zeker niet. In documenten (LibreOffice) werkt ‘delete’ nog perfect.
  2. In een webbrowser heb ik rechts boven wel een X om het venster te sluiten. Als ik in een bestandsmap ben is deze X er niet. Sluiten via settings.
  3. 2 mappen in hetzelfde venster naast elkaar openen. Zodat je een ‘split-screen’ krijgt zal ik maar zeggen.
    Een tab toevoegen is geen optie want deze tabs overlappen elkaar.

Ligt de oorzaak bij Gnome 3 of bij ‘File’?

Ik gebruik geen Gnome, dus ik begrijp logischer wijze niet alles wat je vertelt. Maar bij punt 1 ontbreek volgens mij in ieder geval iets. Een probleemomschrijving bestaat uit drie dingen:

1. wat doe je (op de Delete toets drukken, maar niet exact waar/wanneer, is er iets geselecteerd? sta je in een tekst?)
  2. wat verwacht je dat er zal gebeuren (ontbreekt geheel)
  3. wat gebeurde er in plaats daarvan (niet duidelijk, geen enkele reaktie?)

Kortom de kreet “werkt niet” is zelden een omschrijving waar iemand iets aan heeft.

In Gnome 3 werkt delete knop niet.

(Wel crtl + delete)

Ik gebruik zelf (af en toe) gnome 3.8
Maar bij 3.8 verdwijnen de 3 knoppen als ik het venster maximaliseer.
(erg irritant)
Dus als je maximaliseerd verdwijnt het kruisje.

Met 2 mappen naast elkaar, weet ik niet helemaal wat je bedoeld.

Update:

1. ctrl + delete : Thx. Het werkt.
  2. venster maximaliseren = geen kruisje. Thx
  3. dit is wat ik bedoel: Ubuntu 10.10 : Nautilus [F3] = zwei Fenster in einem - YouTube
    Hier maakt men gebruik van ‘nautilius’ en niet ‘file’. Dit zal veel verklaren.
    Is deze manier van werken binnen ‘file’ enigszins mogelijk. Het is wel gemakelijk werken.
    Is een beetje zoals wincommand in windows :slight_smile:

Aha, “Split screen”
Volgens mij is deze functie bij Nautilus niet aanwezig.

Ik kan 'm ook niet vinden. Werk zelf, zowel in Dolphin als Nautilus ( ik gebruik in een desktop omgeving de daarbij behorende file manager ) tabbladen, of zet 2 (of meer) vensters naast elkaar.
Overigens kan Dolphin 't wel: Beeld - Splitsen.

En Konqueror kan het zowel horizontaal als verticaal. En dat zelfs meerdere keren.