fstab heeft in ieder geval verkeerde info. Zet 's een # voor de regel van sdb1 en reboot dan. Daarna kijken wat er gebeurt
Dat is volgens mij de regel die automatisch gegenereert wordt door het aankoppelen van een disk/stick.
Zit normaliter niet in fstab
Even gecheckt en dat is idd het geval
Volgens mij worden er nooit regels in fstab gezet door aansluiten vam massa geheugen apparaten.
Dat kun je controleren door in fstab te kijken vóór je een apparaat aansluit (dus bijv meteen na boot).
Overigens, als er een regel voor een apparaat in fstab staat, dan wordt een apparaat niet door de desktop aangekoppeld (je krijgt dan bijv. geen pop-up).
Je hebt gelijk Henk,
Ik denk ook dat we nu de oorzaak te pakken hebben.
Deze regel hoort er niet in thuis en is door mij er ook niet ingezet voor zover ik weet. Er was ook nooit aanleiding toe.
Geen idee waarom de regel daar is opgedoken.
De schijven laten zich nu normaal aankoppelen. Sticks ook weer.
Ik blijf de komende dagen even testen.
Geoof dat ik enorm blij ben!
lol!
Hm, naschrift.
Je hebt die regel kennelijk al gepost in post #19. Maar die heb ik niet meer gelezen omdat daarbij geen CODE tags zijn gebruikt.
Zo’n regel komt er niet spontaan. Waarschijnlijk heb je het toch echt zelf gedaan. Misschien met YaST? Howel YaST er meestal toch wat meer opties inzet en UUIDs gebruikt. Dus ik gok op “met de hand”.
En let op die /dev/sda4. Is er zo te zien ook “met de hand” ingezet.
Deze regel is door mij met de hand toegevoegd. Deze staat er vanaf de oorspronkelijke installatie in.
Dat is dus een bewuste keuze.
Hoop geleerd in deze draad.
Dank voor de hulp!