Error tijdens downloaden

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben sinds kort aan het knutselen met OpenSuse.
Ik wil graag Wine installeren maar dat lukt me de gehele tijd niet, ik wordt er nu zo beetje moe van haha.

Ik krijg de gehele tijd de volgende foutmelding:

Fotopocket.nl | Gratis Foto’s Uploaden en Delen met Iedereen! - Online Image Hosting en Sharing

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt!

Dag jjstyle333, van harte welkom hier,

Wat je zou kunnen proberen, is om de update-repo eens te verwijderen, en opnieuw toe te voegen:

Start Yast - Software - Software Bronnen
Klik op de “Bijwerken van openSUSE 11.3” bron, en verwijder die. Klik dan op OK
Start Software Bronnen opnieuw op
Klik Toevoegen
Kies “Bronnen onderhouden door de gemeenschap”, Verder
Kies “Hoofdbron voor bijwerken”
OK

Probeer nu opnieuw Software Beheer op te starten. Ik zal ondertussen nog even zoeken in de engelstalige forums, ik weet dat dit al eerder aan de orde is geweest.

Kun je ook eens een terminal venster openen en de uitvoer van het volgende commando hier kopiëren en plakken:

zypper lr -d

Dit is wel iets, wat opgelost moet worden, gaat niet vanzelf weg.

Een andere optie is nog om de pakkettendatabase opnieuw op te bouwen:

su -c 'rpm --rebuilddb'
(rootpassword ingeven)

Als het probleem is opgelost kun je wine ook installeren met:

su -c 'zypper in wine'
(rootpassword ingeven)

ennuh Stel je voor…

Hallo Knurpht,

Ik heb het bijwerken van de bron verwijderd op geprobeerd het opnieuw toe te voegen, dit is helaas mislukt.
Ik krijg een warning te zien met de melding: Unable to download list of repositories or no repostitories defined.

Hij kan dus blijkbaar iets niet downloaden, ik kan wel gewoon dmv Firefoxx het internet op.
Waar dit aanligt ik zou het 1 2 3 niet zo weten, heb er gister een paar uur naar gezocht maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik krijg het volgende te zien als ik het commando (zypper lr -d) invoer waar jij om vroeg.
Klik op de link voor de afbeelding, Fotopocket.nl | Gratis Foto’s Uploaden en Delen met Iedereen! - Online Image Hosting en Sharing

Ik zal nu eens proberen om een nieuwe pakkettendatabase op te bouwen.

Alvast bedankt voor je tips.

Groet Joost

Ha Joost,

Ik denk dat ik’m al heb:
Verwijder van jouw plaatje nummer 1, dat is de DVD/CD, ik kan me niet voorstellen dat je de installatie DVD er continue in hebt zitten. Je hebt de DVD/CD ook niet meer nodig, omdat de pakketten ook in de repos #3 en #4 zitten. Software beheer blijft volgens mij daarop hangen.

Nix te danken, geef vooral niet op

Groet,

Gertjan

Hallo Gertjan,

Ik heb de cdrom verwijderd.
Nu haalt hij helaas nog niks binnen. Ik heb het gevoel dat er iets niet goed staat qua netwerkverbindingen.
Ik kan wel gewoon op internet via firefox.

Wordt er een beetje radeloos van haha.

Groet,

Joost

Gertjan,

Ik kreeg trouwens deze melding te zien.
Was ik vergeten te melden.
Fotopocket.nl | Gratis Foto’s Uploaden en Delen met Iedereen! - Online Image Hosting en Sharing

Je hebt Software Beheer een tweede keer opgestart, of je hebt Software Bronnen nog open. Er mag maar één sessie tegelijk op de pakkettendatabase losgelaten worden.

**Zou je output, meldingen etc tussen codeblokken kunnen zetten? [noparse]

Meldingtekst hier

[/noparse]**? De info die je nu post is weg als jij de plaatjes weghaalt, wordt daarmee onzichtbaar voor anderen in het forum.

Gertjan,

Ik heb het anders gedaan.
Ik heb een nieuwe installatie uitgevoerd. (meteen maar de taal op Nederlands gezet haha)
Ik heb de eerste opties die jij me gaf nogmaals uitgevoerd en nu is het allemaal gelukt.
Volgende taak voor me is Wine te gaan configureren.

Bedankt voor je hulp!!

Groet,

Joost