Ik gebruik Opensuse 13.2 KDE I586 op een HP Workstation XW 4600 met 4 GB RAM en een harde schijf van 1 TB en een NVIDIA NVS290 Quatro video adapter (2D only en 256 RAM.
Ik heb een verse installatie gedaan en heb de schijfvoorstelling aangepast en mijn HOME map de maximale grootte gegeven dit doe ik altijd en weet wat ik doe maar nu het volgende:
Opensuse maakt altijd een standaard home aan van 40 GB bij mij ik heb dit aangepast naar maximale grootte en gebruik als bestandssysteem BTRFS voor alle. De installatie is prima verlopen en wat schetst mijn verbazing, ik krijg keurig eerst de melding dat ik mijn masterkey moet ingeven dat doe ik, dan krijg ik wat ik altijd verwacht de sleutel om toegang te krijgen tot mijn versleutelde schijf die geef ik ook en het systeem start netjes door en de desktop KDE verschijnt ook. So far so good.
Maar wat schetst mijn verbazing Opensuse heeft 2 home folders gemaakt 1 op een 40 GB deze had ik de maximale grootte gegeven en er is een aparte 889,3 Gib HOME aangemaakt dit is juist maar de 40 gb home hoort er niet te zijn, ik durf deze niet te verwijderen en als ik nu toegang wil tot de 889,3 GiB vraagt die om een wachtwoord die geef ik en dan heb ik toegang dit is zeer onhandig want als ik nu iets download beland het in de verkeerde home met alle gevolgen van dien.
Wat is hier fout gegaan dat is de goede vraag, ik ga niet opnieuw installeren want alles went maar toch is dit raar.