Eindelijk weet ik welke werkomgeving te gebruiken

Na verschillende werkomgevingen getest te hebben in Leap 15.2 staat mijn besluit vast, het is KDE geworden, niet alleen omdat hij 400MB-RAM minder gebruikt dan Gnome of Cinnamon en zowat alle qt applicaties zijn lichter dan de gtk3 applicaties. Ook is het CPU gebruik een stuk lager met KDE. Deze tests heb ik gedaan met Htop en net na het opstarten KDE gebruikt slechts 553MB-Ram cpu gebruik schommelde tussen 0.3 en 3.0% en slechts 68 tasks en 124 threets dit alles zal niet ver van de Xfce gegevens liggen.
Lxqt heb ik ook getest maar dit is een redelijk oude versie voor Leap en het had slechts 100 tot 150 MB minder ram gebruik. en als je Kwin toevoegt is het even zwaar als KDE zelf.

Tja, het is toch ook wat met al die keuze mogeljkheden in openSUSE en Linux.
Altijd leuk om van alles uit te proberen.
Zelf ben ik ook fan van KDE en af en toe eens Gnome.

Ik ben ooit eens op Opensuse uitgekomen omdat het de distributie is die meest prominent KDE ondersteund en ik ben eigenlijk nooit teleurgesteld.

There are a lot of reasons behind the slow speed of the internet. It can be your old router, your internet itself, and your distance from your router. You can check it here ptcl speedput. I would suggest that you should use a wired connection because that’s how things in the middle of your device and the router won’t disturb the signals of the internet. You can also use a wifi booster for this purpose. Also, keep checking your internet speed to make sure that you are getting the actual speed of the internet.