Beste Mauk,
Alsof je het aanvoelt. Ik heb net tegen Malcolm gezegd dat ik zeven (7!) dagen niets van je heb teruggehoord en dat ik het maar opgeef. Heb hem heel erg bedankt voor de moeite.
Ik vindt het prima als je op vakantie gaat of zo, maar vertel dat dan alsjeblieft. Dan zitten we niet een week tevergeefs te wachten!
Ik ga heel streng met je zijn en wil geen eigen initiatieven meer van je. Prik dat ding er in en haal hem er niet meer uit. Installeer geen nieuwe software meer en zeker geen operating systeem.
We gaan weer terug naar post #21. Ik begrijp dat je pscs-tools NIET hebt geïnstalleerd. Het gevolg is dat alles wat daarna komt onbelangrijk is.
We gaan dus alsnog proberen pscs-tools te installeren.
Malkcolm zegt daar dat je moet installeren van
http://download.opensuse.org/repositories/security:/chipcard/openSUSE_13.2/
Dat is een repository (softwarebron) en die moet dus aan je lijst van repositories (softwarebronnen) worden toegevoegd.
Start YaST > Software > Softwarebronnen. Daar klik je onderin op de knop Add/Toevoegen. In het volgende scherm moet de keuze op Specify URL staan. Klik dan op Next. In het volgende scherm zijn twee regels om in te vullen. In de bovenste zet je
Security Chipcard
in de onderste zet je de URL zoals die hier bovenin staat (gebruik copie/plak om tikfouten te voorkomen. Klik op Next.
Als er daarbij iets niet goed gaat, meld dat dan hier. Wij kunnen dat niet raden.
Als het wel goed gaat kun je Softwarebronnen nu afsluiten en gaan we naar YaST > Software > Softwarebeheer. Daar tik je in het Zoek veld pscs-tools. Dat zou er nu moeten zijn. Installeren.
Nu terugmelden dat je dat gedaan hebt. Graag binnen 24 uur. Als dat niet lukt, meld dan terug wanneer je wel kunt antwoorden.