Dropbox installeren.

Hallo Allemaal,

Ik proberen via deze link http://forums.opensuse.org/content/37-re-how-install-dropbox-kde.html dorpbox te installeren op mijn opensuse 12.2 maar krijg het niet voor elkaar ik heb alle linkjes gekopieerd en in ternminal geplaats maar hij zegt dat dropbox niet aanwezig en ik zie ook geen installatie schermpje komen.

Ik heb ook de Kde omgeving.

Hallo,

We zien graag alles zoals jij het ziet. Dat wil zeggen dat je van de terminal knip/plak doet naar een post hier en wel tussen CODE tags. Die CODE tags krijg je door op de # knop in de werkbalk boven de post editor te klikken. En dan alles zo volledig mogelijk kopieren: prompt, command, wat terugkomt en de volgende prompt. Dat bespaart je heel wat uitleg. (en uitleggen is meestal onvolledig en vaag, bijv. “hij zegt dat …” is prietpraat ;)).

Dat is duidelijk ik zal vanavond alles posten vanuit het terminal venster
zodat je exact kunt zien wat ik te zien krijg kan ook met screenshot van terminal.

Kijk eerst even in yast-softwarebronnen of de repo KDE-extra aanwezig is, en is ingeschakeld.

https://forums.opensuse.org/content/37-re-how-install-dropbox-kde.html

Dat is allemaal ingeschakeld en uptodate.
ik zal straks het terminal venster plaatsen wat ik precies te zien krijg.

ik had voor heen in linux Dropbox.deb die ik zo kon installeren weet niet of ik in opensuse ook deb files kan installeren.

Hallo Allemaal,

Dropbox was wel geïnstalleerd ik kon alleen niet vinden in het menu maar hij staat alleen bij recent geïnstalleerd heb hem vandaar uit naar bureaublad gekopieerd. Hij voert ook de sync uit nawat ik op mijn iphone in dropbox heb gezed.
Er was niks mis mee gegaan via de site had alleen niet goed gekeken.

Alleen krijg na het installeren in terminal een regel met gstreamer error ik weet niet of dit belangrijk is:

linux-i5o0:/home/rene # dropbox start -i
Starting Dropbox…
(gst-plugin-scanner:4281): GStreamer-WARNING **: Failed to load plugin ‘/usr/lib/gstreamer-0.10/libgstdc1394.so’: /usr/lib/gstreamer-0.10/libgstdc1394.so: undefined symbol: dc1394_iso_release_all
Done!
linux-i5o0:/home/rene # which: no nautilus in (/root/.dropbox-dist:/home/rene/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/X11R6/bin:/usr/games)
kioclient(4370): Session bus not found
/usr/bin/xdg-open: regel 474: 4370 Afgebroken kde-open “$1”
which: no nautilus in (/root/.dropbox-dist:/home/rene/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/X11R6/bin:/usr/games)
kioclient(4381): Session bus not found
/usr/bin/xdg-open: regel 474: 4381 Afgebroken kde-open “$1”
which: no nautilus in (/root/.dropbox-dist:/home/rene/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/X11R6/bin:/usr/games)
kioclient(4386): Session bus not found
/usr/bin/xdg-open: regel 474: 4386 Afgebroken kde-open “$1”
kioclient(4391): Session bus not found
/usr/bin/xdg-open: regel 474: 4391 Afgebroken kde-open “$1”
kioclient(4396): Session bus not found
/usr/bin/xdg-open: regel 474: 4396 Afgebroken kde-open “$1”

Je start dropbix met root permissies, nooit doen.

Je kunt kfilebox installeren. Die start je als gebruiker op, je krijgt hetzelfde dropbox icoontje in het systeemvak. De eerste keer vraagt-ie om account gegevens, daarna gaat alles vanzelf. Op de achtergrond worden gewoon de dropbox libraries aangeroepen.

En waar zijn de CODE tags >:)

Zijn die nog nodig dan moet ik het even opnieuw installeren maar hij doet het nu wel ik heb in terminal inderdaad eerst su wachtwoord gedaan en toen geinstalleerd

???

het werkt gewoon ondanks die fouten die ik zag

Terminal code dropbox dit maal met installeren geen fout meldingen.

rene@linux-xw3x:~> su
Wachtwoord:
linux-xw3x:/home/rene # zypper ar -f Index of /repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2 kde-extra
Bron ‘kde-extra’ toevoegen …[klaar]
Installatiebron ‘kde-extra’ is met succes toegevoegd:
Ingeschakeld: Ja
Autovernieuwen: Ja
GPG-controle: Ja
URI: Index of /repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2

linux-xw3x:/home/rene # zypper ref
Installatiebron ‘Packman Repository’ is actueel.
Ophalen van metadata uit installatiebron ‘kde-extra’ ------------------------]

Een nieuwe handtekening voor een installatiebron of pakket is ontvangen:
Sleutel-ID: 27C070176F88BB2F
Sleutelnaam: KDE OBS Project <KDE@build.opensuse.org>
Vingerafdruk van sleutel: 4E8E6DE2961F3083EAC5008627C070176F88BB2F
Sleutel aangemaakt: za 23 jun 2012 14:42:16 CEST
Sleutel verlopen: ma 01 sep 2014 14:42:16 CEST
Installatiebron: kde-extra

Wilt u de sleutel verwerpen, tijdelijk vertrouwen of altijd vertrouwen? [v/t/a/?] (v): t
Ophalen van metadata uit installatiebron ‘kde-extra’ …[klaar]
Cache van bron ‘kde-extra’ bouwen …[klaar]
Installatiebron ‘openSUSE-12.2-Non-Oss’ is actueel.
Installatiebron ‘openSUSE-12.2-Oss’ is actueel.
Installatiebron ‘openSUSE-12.2-Update’ is actueel.
Installatiebron ‘openSUSE-12.2-Update-Non-Oss’ is actueel.
Alle installatiebronnen zijn vernieuwd.
linux-xw3x:/home/rene # zypper in dropbox dropbox-servicemenu
Gegevens van installatiebron laden…
Lezen van geïnstalleerde pakketten…
Afhankelijkheden tussen pakketten oplossen…

De volgende NIEUWE pakketten zullen worden geïnstalleerd:
dropbox dropbox-servicemenu python-gpgme python-M2Crypto sqlite3

5 nieuw te installeren pakketten.
Totale downloadgrootte: 538,1 KiB Na de operatie zal aanvullend 2,0 MiB worden
gebruikt.
Doorgaan? [j/n/?] (j): j
pakket python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2.i586 wordt opgehaald
(1/5), 364,0 KiB ( 1,6 MiB uitgepakt)
Ophalen: python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2.i586.rpm …[klaar]
pakket python-gpgme-0.1-112.1.2.i586 wordt opgehaald
(2/5), 25,6 KiB ( 78,7 KiB uitgepakt)
Ophalen: python-gpgme-0.1-112.1.2.i586.rpm …[klaar]
pakket sqlite3-3.7.12.1-2.1.2.i586 wordt opgehaald
(3/5), 47,0 KiB ( 59,5 KiB uitgepakt)
Ophalen: sqlite3-3.7.12.1-2.1.2.i586.rpm …[klaar]
pakket dropbox-1.4.0-4.1.i586 wordt opgehaald
(4/5), 67,9 KiB (177,9 KiB uitgepakt)
Ophalen: dropbox-1.4.0-4.1.i586.rpm …[klaar]
pakket dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch wordt opgehaald
(5/5), 33,6 KiB (153,5 KiB uitgepakt)
Ophalen: dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch.rpm …[klaar]
Installeert: python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2 …[klaar]
Installeert: python-gpgme-0.1-112.1.2 …[klaar]
Installeert: sqlite3-3.7.12.1-2.1.2 …[klaar]
Installeert: dropbox-1.4.0-4.1 …[klaar]
Aanvullende rpm-uitvoer:
warning: /var/cache/zypp/packages/kde-extra/i586/dropbox-1.4.0-4.1.i586.rpm: Header V3 DSA/SHA1 Signature, key ID 6f88bb2f: NOKEY

Installeert: dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1 …[klaar]
Aanvullende rpm-uitvoer:
warning: /var/cache/zypp/packages/kde-extra/noarch/dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch.rpm: Header V3 DSA/SHA1 Signature, key ID 6f88bb2f: NOKEY

linux-xw3x:/home/rene # dropbox start -i
Starting Dropbox…

René, net als Henk verzoek ik je nogmaals om output tussen CODE tags te plaatsen, de # in de editor. Als je dat niet doet, is de output allleen met grote inspanning te lezen. Zie hier het verschil in de output van ’ zypper lr ’

Zonder CODE tags:

| Alias | Naam | Ingeschakeld | Vernieuwen

—±--------------------------±-----------------------------±-------------±----------
1 | KDE_4.10 | KDE 4.10 | Ja | Ja
2 | KDE_4.10_Extra | KDE 4.10 Extra | Ja | Ja
3 | LibreOffice_Unstable | LibreOffice Unstable | Ja | Ja
4 | NVIDIA | NVIDIA | Ja | Ja
5 | RPMS | RPMS | Ja | Ja
6 | Tumbleweed | Tumbleweed | Ja | Ja
7 | TumbleweedBumblebee | TumbleweedBumblebee | Ja | Ja
8 | TumbleweedChromium | TumbleweedChromium | Ja | Ja
9 | TumbleweedEducation | TumbleweedEducation | Ja | Ja
10 | TumbleweedGames | TumbleweedGames | Ja | Ja
11 | TumbleweedKDEExtra | TumbleweedKDEExtra | Nee | Ja
12 | TumbleweedPackman | TumbleweedPackman | Ja | Ja
13 | TumbleweedSubpixelHinting | TumbleweedSubpixelHinting | Ja | Ja
14 | google-earth | google-earth | Ja | Ja
15 | home:buschmann23 | home:buschmann23 | Ja | Ja
16 | repo-non-oss | openSUSE-12.2-Non-Oss | Ja | Ja
17 | repo-oss | openSUSE-12.2-Oss | Ja | Ja
18 | repo-update | openSUSE-12.2-Update | Ja | Ja
19 | repo-update-non-oss | openSUSE-12.2-Update-Non-Oss | Ja | Ja

Met CODE tags

#  | Alias                     | Naam                         | Ingeschakeld | Vernieuwen
---+---------------------------+------------------------------+--------------+-----------
 1 | KDE_4.10                  | KDE 4.10                     | Ja           | Ja        
 2 | KDE_4.10_Extra            | KDE 4.10 Extra               | Ja           | Ja        
 3 | LibreOffice_Unstable      | LibreOffice Unstable         | Ja           | Ja        
 4 | NVIDIA                    | NVIDIA                       | Ja           | Ja        
 5 | RPMS                      | RPMS                         | Ja           | Ja        
 6 | Tumbleweed                | Tumbleweed                   | Ja           | Ja        
 7 | TumbleweedBumblebee       | TumbleweedBumblebee          | Ja           | Ja        
 8 | TumbleweedChromium        | TumbleweedChromium           | Ja           | Ja        
 9 | TumbleweedEducation       | TumbleweedEducation          | Ja           | Ja        
10 | TumbleweedGames           | TumbleweedGames              | Ja           | Ja        
11 | TumbleweedKDEExtra        | TumbleweedKDEExtra           | Nee          | Ja        
12 | TumbleweedPackman         | TumbleweedPackman            | Ja           | Ja        
13 | TumbleweedSubpixelHinting | TumbleweedSubpixelHinting    | Ja           | Ja        
14 | google-earth              | google-earth                 | Ja           | Ja        
15 | home:buschmann23          | home:buschmann23             | Ja           | Ja        
16 | repo-non-oss              | openSUSE-12.2-Non-Oss        | Ja           | Ja        
17 | repo-oss                  | openSUSE-12.2-Oss            | Ja           | Ja        
18 | repo-update               | openSUSE-12.2-Update         | Ja           | Ja        
19 | repo-update-non-oss       | openSUSE-12.2-Update-Non-Oss | Ja           | Ja 

Als wij de ganse dag de eerste optie voor onze mik krijgen, is een avondje TV kijken er niet meer bij, je wordt er bekaf en stekeblind van.

Als ik dat zo moet ben ik de ganse dag bezig maar goed het werkt in elk geval prima nu en zoals ik aan gaf in terminal stond geen enkele error of foutmelding hij deed moeilijk ging gewoon goed.
Dit topic kan gesloten worden

rene@linux-xw3x:~> su
Wachtwoord: 
linux-xw3x:/home/rene # zypper ar -f [Index of /repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2](http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2/) kde-extra
Bron 'kde-extra' toevoegen ..............................................[klaar]
Installatiebron 'kde-extra' is met succes toegevoegd:
Ingeschakeld: Ja
Autovernieuwen: Ja
GPG-controle: Ja
URI: [Index of /repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2](http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/Extra/openSUSE_12.2/)

linux-xw3x:/home/rene # zypper ref
Installatiebron 'Packman Repository' is actueel.
Ophalen van metadata uit installatiebron 'kde-extra' ------------------------\]

Een nieuwe handtekening voor een installatiebron of pakket is ontvangen:
Sleutel-ID: 27C070176F88BB2F
Sleutelnaam: KDE OBS Project <KDE@build.opensuse.org>
Vingerafdruk van sleutel: 4E8E6DE2961F3083EAC5008627C070176F88BB2F
Sleutel aangemaakt: za 23 jun 2012 14:42:16 CEST
Sleutel verlopen: ma 01 sep 2014 14:42:16 CEST
Installatiebron: kde-extra

Wilt u de sleutel verwerpen, tijdelijk vertrouwen of altijd vertrouwen? [v/t/a/?] (v): t
Ophalen van metadata uit installatiebron 'kde-extra' ....................[klaar]
Cache van bron 'kde-extra' bouwen .......................................[klaar]
Installatiebron 'openSUSE-12.2-Non-Oss' is actueel.
Installatiebron 'openSUSE-12.2-Oss' is actueel.
Installatiebron 'openSUSE-12.2-Update' is actueel.
Installatiebron 'openSUSE-12.2-Update-Non-Oss' is actueel.
Alle installatiebronnen zijn vernieuwd.
linux-xw3x:/home/rene # zypper in dropbox dropbox-servicemenu
Gegevens van installatiebron laden...
Lezen van geïnstalleerde pakketten...
Afhankelijkheden tussen pakketten oplossen...

De volgende NIEUWE pakketten zullen worden geïnstalleerd:
  dropbox dropbox-servicemenu python-gpgme python-M2Crypto sqlite3 

5 nieuw te installeren pakketten.
Totale downloadgrootte: 538,1 KiB Na de operatie zal aanvullend 2,0 MiB worden 
gebruikt.
Doorgaan? [j/n/?] (j): j
pakket python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2.i586 wordt opgehaald
                                          (1/5), 364,0 KiB (  1,6 MiB uitgepakt)
Ophalen: python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2.i586.rpm ..........................[klaar]
pakket python-gpgme-0.1-112.1.2.i586 wordt opgehaald
                                          (2/5),  25,6 KiB ( 78,7 KiB uitgepakt)
Ophalen: python-gpgme-0.1-112.1.2.i586.rpm ..............................[klaar]
pakket sqlite3-3.7.12.1-2.1.2.i586 wordt opgehaald
                                          (3/5),  47,0 KiB ( 59,5 KiB uitgepakt)
Ophalen: sqlite3-3.7.12.1-2.1.2.i586.rpm ................................[klaar]
pakket dropbox-1.4.0-4.1.i586 wordt opgehaald
                                          (4/5),  67,9 KiB (177,9 KiB uitgepakt)
Ophalen: dropbox-1.4.0-4.1.i586.rpm .....................................[klaar]
pakket dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch wordt opgehaald
                                          (5/5),  33,6 KiB (153,5 KiB uitgepakt)
Ophalen: dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch.rpm ......................[klaar]
Installeert: python-M2Crypto-0.21.1-7.1.2 ...............................[klaar]
Installeert: python-gpgme-0.1-112.1.2 ...................................[klaar]
Installeert: sqlite3-3.7.12.1-2.1.2 .....................................[klaar]
Installeert: dropbox-1.4.0-4.1 ..........................................[klaar]
Aanvullende rpm-uitvoer:
warning:  /var/cache/zypp/packages/kde-extra/i586/dropbox-1.4.0-4.1.i586.rpm:  Header V3 DSA/SHA1 Signature, key ID 6f88bb2f: NOKEY

Installeert: dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1 .............................[klaar]
Aanvullende rpm-uitvoer:
warning:  /var/cache/zypp/packages/kde-extra/noarch/dropbox-servicemenu-0.16.1-2.1.noarch.rpm:  Header V3 DSA/SHA1 Signature, key ID 6f88bb2f: NOKEY

linux-xw3x:/home/rene # dropbox start -i
Starting Dropbox...

# # # ! No not as su -

Su- staat zo in de handleiding wat ik van dit forum heb maar hij werkt wel of moet ik hem verwijderen en opnieuw installeren zonder die Su- te gebruiken ?

If it works, don’t fix it :D.

Ik begreep tenminste uit één van de vorige posts, dat het werkt.

Heb je goed begrepen.

Ik heb opensuse opnieuw geinstalleerd en dropbox toen gaf hij geen enkele foutmelding met installeren en synchroniseren tussen mijn iphone en ipad gaat goed als dropbox opstaan vind hij meteen alles wat ik erin het heb gezet. dus de handleiding is toch goed geweest.