driver printer hp 5520

Ik ben van plan de HP printer 5520 te kopen, maar zie hem niet in de lijst bij Yast staan. Wel een lager nummer, 5510. Is het verkrijgen van de juiste een probleem?

Zover bekend moet deze kunnen werken.
Zie hier de link naar HP HP Linux Imaging and Printing

oke bedankt voor de informatie. Als ik de printer heb aangesloten dan vermeld ik hier het resultaat.

Ter info: openSUSE levert de HP drivers standaard mee. Maar het is me wel eens overkomen met een splinternieuwe printer, dat ik toch eerst bij HP de driverinstaller moest downloaden, omdat het openSUSE pakket mijn printer nog niet ondersteunde, de nieuwe versie van HP wel. Meld je vooral als je er niet uitkomt.

Misschien kan het geen kwaad om erop te wijzen dat je HP-printers (inclusief HP scanner/printer combinaties) installeert via YAST - Printer- Toevoegen - knop “Draai HP Setup”.
Of direct via je startmenu: hp-toolbox

hp-toolbox

Dan klik je op setup device (een groene plus).
Ik heb ook nog het pakket python-reportlab geïnstalleerd omdat hp-toolbox me tijdens het opstarten waarschuwde dat dit pakket nodig was voor fax-voorbladen.

Ik heb een HP Photosmart 5510 en die draait prima onder de HP Toolbox. Ik ben blij met deze ondersteuning die met mijn vorige printers (een canon en een epson) alleen met windhoos werd aangeboden: ik kan zowaar mijn cartridges controleren.

Heb zelf de HPLIP gedownload voor alle nodige ondersteuning van de printer.
Gebuik nu de HP Deskjet 3520
Er is een nieuwe versie van de toolbox uit gekomen HPLIP-3.13.2.
Werkt prima ook goede wireless ondersteuning voor de scanner via het netwerk.
Mocht je de toolbox nodig hebben HP Linux Imaging and Printing