Hallo beste mensen,
Sinds kort probeer ik linux weer uit, en tot nu toe bevalt het me goed. Ik heb vooral Ubuntu gebruikt maar wil nu ook graag OpenSUSE weer uitproberen. Echter gaat mij dit minder gesmeerd af dan Ubuntu. Zodra ik de LiveCD (x64 of i686) start gaat mijn WiFi adapter niet aan.
Ik kan deze daarna ook niet terugvinden in hardwarebeheer etc. Weet een van jullie een fix voor dit probleem?
Dan nog de systeemdetails:
Netwerk Adapter: D-link DWA 160 Rev. A2
Gebruikte OpenSUSE versie: 11.4 en SUSE enterprise desktop 11 SP1
Moederbord: MSI 890FXA-GD70
Ik hoop dat dit te verhelpen valt,
Ivo
Dag Ivo, van harte welkom hier
Ik neem aan dat dit een USB adapter is, zou je eens ‘lsusb’ kunnen installeren, en dat in een terminal venster uitvoeren, vervolgens de output hier posten? En ook de output van ‘ip addr’?
Tweede vraag: als je Yast - Netwerkapparaten - Netwerkinstellingen opent, zie je de adapter dan wel.
Het vermoeden rijst bij mij, dat het gaat om een PC, waar geen netwerkmanager draait (op een PC wordt dat tijdens opstarten geregeld) en dat de kaart gewoon niet geconfigureerd is…
Ben vandaag naar een familiefeestje, maar na een uur of tien vanavond wel terug.
Groet,
Gertjan
Bedankt voor de tips en dat zal ik dan vandaag even bekijken.
Sorry dat ik vergeten was er bij te zetten dat het een USB adapter is, gewoon niet bij nagedacht.