Computer monitor...

Op een van mijn computer wordt de monitor roze ook de witte lettertypes zijn roze.
Kapotte monitor, of slechte voedingskabel ?
Graag wat advies.
Groet,
Artfreddy

Ik ben niet zo’n hardware kenner, maar ik kan mij goed voorstellen dat gegevens betreffende de monitor toch wel interessant kunnen zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld indenken dat een “ouderwetse” glazen kathodebuis andere problemen kan krijgen dan een plat LCD scherm. Er staat vast wel een merk en type op.

Wordt hij langzaam steeds meer roze? Of is het ineens? Kortom, aangezien wij niets zien, graag meer details.

Het is een 19 inch LCD scherm, merk Packard Bell - 60 Ghz.
Het heeft maar 2 jaar goed gewerkt, dan begon het roze te zijn… Het is bij opstart, dus niet langzaam. Als ik er een ouderwets scherm op aansluit krijg ik goed beeld, pas geprobeerd.
Ik begin te denken dat het scherm die bij de Packard Bell computer was van flauwe kwaliteit is, heb nu op de Packard Bell een LG scherm van 19 inch aangesloten, en no problems.
De monitor welke bij de Packard Bell was heb ik op 3 andere computers geprobeerd en steeds roze scherm. Hoe langer aan, hoe slechter het beeld.
Ik denk dat het me een nieuwe monitor zal kosten.
Doch in één woord… De Packard Bell I-Media met Intel en ATI Radeon zou ik nooit meer aanschaffen, de computer zijn cd-rom lade hapert ook reeds en is amper gebruikt. Het toetsenbord, de letters gaan af of vervagen door gebruik.
T’ja… Volgende computer een HP of Acer of een AMD. Men leert altijd bij nietwaar, ik denk dat ALLES niet meer gemaakt wordt als vroeger, kwestie van handel en verkoop. Doch deze computer koste wel méér dan 1200 euro’s.
Groet, en dank voor Uw antwoord.
Artfreddy

Oeps, € 1200 en dan na twee jaar al zoveel problemen? Klinkt inderdaad niet erg betrouwbaar.

Reparatie is er ook niet bij denk ik (ik neem aan dat kleur bijstellen met de knopjes op het apparaat het ook niet beter maakt).
Ik heb hier een monitor waar de aan/uitknop het niet meet doet. Dat kan ik in zoverre begrijpen, dat het mechanisch is en iedere dag twee keer gebruikt wordt. Dan slijt het. Hij is ook al minstens 7 jaar oud.

Ik ken het verschijnsel. Is inderdaad het begin van het einde. Heb ook eens ergens gelezen wat er precies gebeurt. Mijn (tijdelijk op Schiermonnikoog residerende) zoon heeft precies hetzelfde fenomeen op zijn Acer 19inch breedbeeld, waarbij het beeld ook nog eens enorm trilt, maar dat dan pas na 5 jaar enorm intensief gebruik. Acer heeft me verteld dat dit te repareren is als ik persoonlijke waarde aan juist deze monitor hecht, maar dat ik voor de reparatieprijs ook een heel leuke 24 inch kan kopen.

Over PC’s kopen van de zgn. A-merken: bouw liever zelf, zo moeilijk is het niet. Dan kun je voor 1200 euri een monster machine in huis hebben + reserve onderdelen voor elke component. Zonder moederbord met alles er al opgebouwd in een net-niet-kwaliteit. Stel je overigens van de duurzaamheid van LCD/TFT/LED monitoren niet al te veel voor.

Net eentje gekocht voor € 150,-. Hoop dat ie het een tijdje uithoudt :wink:

't Is nu elf uur, Henk, doet-ie 't nog? :smiley:

Hij doet het zelfs nu nog. Alleen het geluid valt me tegen, dat was in mijn oudere HP monitor veel beter.

Ah, ga maar een nieuwe monitor kopen.
Mijn AMD Athlon xp1800 met Nvidia is 10 jaar en werkt nog vrij goed. Heb dus nog genoeg computers.
Zaak opgelost.
Groet en dank voor de adviezen.
Artfreddy

Goed voor de economy lol!

Ha je weet het, en als ik alles goed volg is het wel nodig dat ons Belgenland een opkikker heeft… Mijn bijdrage… 200 euro’s !
( Als het daar bij blijft, want mijn geldbeugel is niet zo vet gevuld ) Had er liever wat goede flejes wijn mee gekocht. http://forums.opensuse.org/images/smiliesnew/wink.png
Groet,
Artfreddy

Ach, mijn eerste monitor (zwart-wit, in plaats van het toen gangbare zwart-groen/amber) kostte NLG 1500, een zware teleurstelling omdat ik er pas bij levering achter kwam dat het ding niet bij de prijs van bijna NLG 10.000 inbegrepen was. Dan is € 200 voor een ongetwijfeld minstens 20 inch monitor een kleinigheid. En, zoals Henk al schreef, je helpt er de economie van jullie regeringsloze land mee :smiley:

Dan nu nog een fles Ouzo kopen en wat Franse kaas met Spaanse sinaasappelen, heerlijke Italiaanse olijven en niet te vergeten Ierse Whiskey met Portugese tomaten. Onder het motto “Help elkaar koop Europese waar” (waar heb ik zoiets eerder gehoord)
Pc aan en genieten maar lol!

Hmmmm. In dit geval stem ik voor een Belgisch biertje. Om Artfreddy moreel te ondersteunen. Ik heb Palm, Hoegaarden wit, Duvel, Kasteel donker en triple, Geueuze, Maredsous 6 en 10, Leffe in huis. Dat wordt weer een luxe probleem om te kiezen.

Helemaal geen probleem, we komen langs en helpen je met het oplossen.
Kan je de plaatselijke middenstand ook een plezier doen.

Waw, ik lust wel van alles wat hoor, lekker wijntje, goed Belgisch biertje… Duveltje, mjam !
doch heb op de zeldzame zonnige dag mijn gras gemaaid… daarom mijn laat antwoord.
Kom maar langs met al dat goeds… Is wel nog te vroeg voor nieuwjaar, maar toch !
Groet,
Artfreddy

Iedereen zal toch hier moten komen om er van te genieten, ik kom het niet brengen.

De uistlag zal jullie trouwens verbazen… Het is zoals vanouds: “Was will das Weib?” En Marian koos gisteravond voor Grolsch Lentebok. Voor ons dus een beetje een lokaal streekbiertje.

Maar zojuist hebben wij ieder, na een stevige wandeling vandaag, twee Geueuze Bellevue opgeklokt (en ik heb nieuwe besteld, je zal maar zonder zitten).

Sorry voor het late antwoord, was 3 dagen in sijsele - Damme, bij dochter. Eventjes wat genoten in familiekring.
Groet,
Artfreddy

Goed, ben nog eens terug met een vraagje…
Als ik mijn pc opstart verschijnt steeds " Mode niet ondersteund ", na een poosje zie ik wel het opstartscherm op mijn monitor en is alles vrijwel normaal.
Mijn schermresolutie is 1280x1024 -
](http://www.smolts.org/client/show/pub_4ae963e3-dce8-4f19-8820-cc8ac4e713c3)http://www.smolts.org/client/show/pub_4ae963e3-dce8-4f19-8820-cc8ac4e713c3

Dit is de link naar mijn Smolt pagina, misschien heeft u er wat aan.
Groet,
Artfreddy

Dit heeft te maken met de VGA optie in je opstart menu. Deze zorgt ervoor dat het opstart scherm in een juiste resolutie word weergegeven. Als je je monitor of video kaart veranderd dan kan het wezen dat deze optie niet word ondersteund. Het gevolg is dan wat jij beschrijft. Je kan die optie veranderen in YAST - System - Bootloader. Ik heb een Engelstalige openSUSE dus de namen zullen misschien een beetje anders zijn.

Voor je root wachtwoord in om het te openen. Als je alleen openSUSE hebt geïnstalleerd klik dan maar gelijk op Edit. Heb je ook nog andere bestuurings systemen klik dan op de juiste openSUSE regel voordat je op edit klikt. De VGA optie is te veranderen rechts onderin. Ik heb zelf 800x600 op mijn kleine netbook. Klik OK om het op te slaan.

Deze optie word, volgens mij, ook bijgewerkt bij een kernel update of herinstallatie.