Na een tijdje ubuntu te hebben gebruikt ben ik vandaag overgestapt naar opensuse.
Voor mij werk heb ik citrix receiver nodig, deze heb ik inmiddels kunnen installeren, alleen de certificaten worden niet vertrouwd.
In ubuntu kon ik dit oplossen door:
sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts
Nu heb ik voor opensuse verschillende handleidingen geprobeerd alleen onze thawte certificaten worden niet vertrouwd door de citrix receiver.
Is er iemand die me hier bij kan helpen?
Om goed te kunnenj helpen is het altijd fijn om een idee te hebben wat je precies gebruikt. Het minste dat we daar voor nodig hebben is de versie van openSUSE (dan kunnen we aannemen dat andere producten de bijbehorende versie hebben, tenzij jij ons eventuele afwijkingen meedeelt).
Bedankt voor de reactie, ik gebruik momenteel opensuse versie 13.2 met de Gnomeshell desktop.
De versie van citrix receiver is 13.1, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
certs is onder openSUSE een al bestaande symbolische link naar /var/lib/ca-certificates/pem waar “alle” andere certificaten ook staan. Misschien kun je jouw certificaat daar ook eens neerzetten? Geen foutmelding gehad bij het aanmaken van de symlink certs dat die al bestond? Hij staat nu toch niet zoals bij Ubuntu onder /usr/share/ca-certificates… ?