Chromium geen NL

Vandaag openSUSE-13.1 geinstalleerd, waaronder Chromium-35. In het verleden had ik Chromium in het Nederlands, maar in 13.1 lukt dat tot op heden niet.
De language settings ( chrome://settings/languages ) staan op Dutch. Maar ook dat helpt niet. Het helpt ook niet om de locale settings op de command line ( bijv LC_MESSAGES op nl_NL.UTF_8 ) te zetten.

Hoe krijg ik Chromium weer in het Nederlands??

Alvast bedankt!

Ik heb eigenlijk geen idee (ik gebruik Chromium niet), maar standaard moet je natuurlijk YaST > Software > Softwarebeheer en dan van het Beeld menu > Talen en dan op zijn minst nl geïnstaleerd hebben. Is dat bij jou het geval?

Mijn locale settings stonden niet goed. Ik heb deze als volgt aangepast:
YaST2 -> Systeem -> Taal: hier primaire taal = NL gekozen (was English)
Tijdens het instellen worden alle benodigde taal pakketten gedownload en geinstalleerd.

Uit en ingelogd en nu is het weer goed. Als je weet waar het zit is het makkelijk :slight_smile:

@Henk: bedankt voor je support.

Tot je dienst.

Overigens zet je met YaST de taal voor het systeem. Dat was hier volgens mij niet nodig omdat het duidelijk over een browser en dus over een eindgebruiker gaat. Die zet zijn taal (en andere zaken zoals , of . bij geld, tijdsaanduiding in 24 uurs of VM/NM enb meer) in de desktop.

Je kunt ook in .profile omgevings variabelen zetten (bijv. als je geen desktop gebruikt).

Dat geldt dan allemaal voor die gebruiker. Tenslotte is het niet zo dat iedere gebruiker dezelfde taal, enz. wil gebruiken.

De vraag is of Chromium naar die desktop settings kijkt (en dat zou jouw probleem verklaren). Het is echter van de zotte dat je de taal van het systeem (dus dat wat root wil zien en wat ook de verstekwaarde is voor de gebruikers) moet wijzigen om Chromium aan te passen. Wat nu als je een duitstalige medegebruiker op je systeem hebt?