Even voor alle duidelijkheid: openSUSE is absoluut iets anders dan Chrome OS. Als het om Chrome OS gaat, dan zul je hier niet de hulp vinden die je nodig hebt.
Als het om openSUSE gaat, hebben we wat meer info nodig:
de gebruikte desktop omgeving? KDE of GNOME?
Over welke openSUSE hebben we het? 11.3, 11.4. of misschien de Milestone (=ontwikkelversie) van 12.1 ?
Gaat het om een laptop/netbook of gaat het om een PC?
Gaat het om een USB netwerkkaart of een interne?
Maak je verbinding via een router?
Wat heb je al gedaan om verbinding te krijgen?
Voor wat ik op mijn eigen systeem kan checken (ik heb niet zo’n netwerkkaart), wordt de kaart gewoon door de kernel ondersteund, en zou dus moeten werken.
Kun je eens een terminal venster openen en onderstaand commando uitvoeren, en vervolgens de output daarvan hier naartoe kopiëren:
toorop@linux-z4cg:~> ip addr
1: lo: <LOOPBACK,UP,LOWER_UP> mtu 16436 qdisc noqueue state UNKNOWN
link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
inet 127.0.0.1/8 brd 127.255.255.255 scope host lo
inet6 ::1/128 scope host
valid_lft forever preferred_lft forever
2: eth0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UNKNOWN qlen 1000
link/ether 00:80:5a:47:00:c0 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 192.168.1.34/24 brd 192.168.1.255 scope global eth0
3: wlan0: <NO-CARRIER,BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state DOWN qlen 1000
link/ether 00:16:0a:18:b3:c9 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
Mij zegt dit alles niets.
Jouw vragen:
de gebruikte desktop omgeving? KDE of GNO? ant GNO
Over welke openSUSE hebben we het? 11.3, 11.4. of misschien de Milestone (=ontwikkelversie) van 12.1 ? Ant :11.4
Gaat het om een laptop/netbook of gaat het om een PC? Ant : PC pentium 3 met 1,5 geheugen
Gaat het om een USB netwerkkaart of een interne? Atw: Interne Realtek 8185 , deze wordt wel herkend want met een utp kabel heb ik wel internet.
Maak je verbinding via een router? Antw : Ja
Wat heb je al gedaan om verbinding te krijgen? ANTW : IK krijg wel te zien bij het scannen dat mijn draadloze netwerk herkend wordt; ik moet dan het beveiligingswachtwoord in typen, in de status balk onderin zie ik dat het systeem probeert verbinding te krijgen met dat draadloze netwerk maar dan wordt er weer naar de code gevraagd en dit herhaald zich en braaf typ ik het dan weer in , echter zonder gewenste resultaat. Echter met de UTP kabel lukt het wel om een verbinding te krijgen.
Om te beginnen, zou je in Yast - Netwerk - Netwerkinstellingen, in de algemene tab, IPv6 uit kunnen zetten, en daarna opnieuw opstarten.
Voor de goede orde: dat je bedrade netwerkkaart herkend wordt en werkt, geeft nog geen garantie voor de draadloze. Die draadloze netwerkkaart is naar ik aanneem een USB geval. Het ding wordt herkend, anders zou je bij “ip addr” geen wlan0 zien.