cd label software

hallo ieder. een vriend van mij heeft een nieuwe Canon all MG5250 gekocht maar kan de software van de cd label niet installeren.
even opzteen wat hij allemaal uitgevoerd heeft>

Ik heb een nieuwe printer All in Drivers giinstalleerd hij instal alles behalve cd label afdruk maken begehelen instal slaat hij cd label over staat er kan bestand niet vinden,ook niet
als ik hem apart van instal cd wil installeren.toon apart geprobeerd op de laptop ging wel maar hij moet op de pc geinstal worden,ik heb vista ook op de laptop.
weet u aub hier de oplossing voor.
ps heb het al geprobeerd in veilige modem ook niet.

Alles verwijderd opnieuw geistalleerd een voor een aangepastte instellingen maar telkens staat er, Unexpected Error het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
De anderen drivers installeren perfect.

Geen oplossing gevonden voor mijn probleem,anderen drivers voor gedownload maar telkens de het bericht Unexpected Error het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden,
En dat alleen voor disclabels.

Ben in de winkel geweest werkt goed ,contact op genomen met Canon nieuw up gedownload,maar nikt.anderen versie gedownload ook niks,telkens staat er ,Unexpected Error het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Heb een herstel gedaan voor de up.en toen weer op nieuw geinstalleerd,maar telkens de zelfde mededeling,Unexpected Error het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Dus de fout zit in de PC van mij maar hoe kan ik het verhelpen?

wie ziet er iets in die fout? het is blijkbaar wel te doen om de pc aangezien hij elders toch kan werken en alle software geïnstalleerd word.

Dag losseke, welkom hier,

Weet je zeker dat je hier op de goede plek zit? Ik heb behoorlijk wat ervaring met Canon printers, maar nog nooit een CD gezien met linux drivers erop. Is dit soms op een windoos? Die supporten we hier niet.

Als het wel gaat om linux ondersteuning, dan wil ik je er graag op wijzen, dat Canon één van de fabrikanten is die daar praktisch nul support op geven, dit in tegenstelling tot bijv. HP.

Kun je je openSUSE versie (indien van toepassing) laten weten, en of dat een 32bits of 64bits is? En een terminal venster openen en dan onderstaand commando uitvoeren, en de output ervan hier posten tussen “CODE” tags (staat wel in de “klevende” introductie post in dit subforum

Groet,

Gertjan

tja het lijkt mij meer dat er hier sprake is van een Windows probleem.
Canon heeft wat problemen met Linux vooral de nieuwe Canon printers en all in one dingen.
Mocht je nu echt willen installeren onder Opensuse dan kan je misschien eens kijken naar Turbo print 2 for Linux.
ZEDOnet | TurboPrint Linux | TurboPrint - hiqh-quality Druckertreiber für Linux
Turbo print is wel commercieel en vraagt euro`s voor hun software.

Waarbij ter aanvulling: software die het wél doet, onderhouden wordt en met een erg klantvriendelijke ondersteuning. Ik heb er een paar keer gebruik van moeten maken, omdat mensen wilden overstappen naar openSUSE, maar zich geen nieuwe printer konden veroorloven. En ik moet ook zeggen, dat de resultaten uitstekend waren.

Heb zelf een MP495 en de Canon Linux drivers werken prima… Heb zelf een edit gedaan om hogere resoluties te kunnen krijgen… is vrij simpel… Gewoon de PPD editen zoals hier staat… Locatie 2 is er niet in OpenSUSE en de naam is anders… Scanner werkt ook prima… Ik betaal liever geen geld voor een driver…

Maar ik ben toch even nieuwsgierig dus ik ben het even aan het downloaden en zal eens kijken of de printer echt beter print met deze drivers…