Ik gebruik OpenSuse 13.1 GNOME, en heb een Compaq pc.
Ik heb een camera aangesloten met een USB aansluiting van Microsoft (tamelijk oud model). Deze wordt niet herkend zover ik kan zien. Is deze werkend te krijgen en zo ja, kan iemand mij op weg helpen?
Of is dit vermoedelijk zo ingewikkeld en twijfelachtig dat ik beter een nieuwe kan kopen?
Camera’s kunnen worden aangesloten als verschillende soorten apparraten. Zij kunnen doen of zij mass-storage (disk) zijn en dan zie je op je systeem dezelfde verschijnselen als dat je bijv. een geheugenstick aansluit (pop-up en je kunt dan je met je besttandsbeheerder kijken). Er is ook een andere manier , gebruik makend van het PictureTransfer Protocol (PTP). Het hangt van de camera af of die één van beiden (en welke) of alle twee kan. In het laatste geval is de camera omschakelbaar. Dat moet je uit de gebruiksaanwijzing kunnen halen.
Dag Henk, Aleereerst excuus voor heel erg late reactie. Het ging inderdaad om een webcam (zie vraag Knurpht) en kon niet zien of deze gedetecteerd werd. Inmiddels bij vriend langsgeweest en die heeft mij laten zien dat de webcam wel herkend werd. En hij doet het. Thx allemaal nog voor reacties. Groet, Jasper