Buurtlinux... wat is dat?

Hallo beste Linux-enthousiastelingen!

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van een nieuw initiatief genaamd Buurtlinux (zie Buurtlinux). Het doel van deze website is om het gebruik van Linux (van om het even welke Linux-distributie) te bevorderen onder de ‘gewone’ computer-gebruikers. Onder ‘gewone’ gebruikers versta ik dan gebruikers die het installeren van een besturingssysteem en het oplossen van computerproblemen graag overlaat aan hun handige neefje (of nichtje). Mensen met een Terminalfobie dus.

Deze gebruikers zullen niet snel overstappen van hun standaard geïnstalleerde Windows (of OSX) naar Linux. Maar wellicht met het juiste handige neefje in de buurt wel! Dus een ieder van jullie, die zijn hand niet omdraait voor het installeren van Open Suse en het helpen van andere gebruikers met problemen, nodig ik uit om je aan te melden bij Buurtlinux.

Als je je hebt aangemeld kunnen andere mensen je flaggetje vinden op een Google Map met daarbij een manier om met je in contact te komen (emailadressen worden onherkenbaar gemaakt voor spam-bots). Je kunt natuurlijk per keer dat iemand contact met je opneemt bekijken of je tijd hebt of niet. No strings attached.

Wees welkom op Buurtlinux en spread the word!

Vriendelijke groet,
Ruud Beukema
Initiatiefnemer Buurtlinux

Een mooi sociaal linux netwerk. Heb weinig tijd, maar ben zeer benieuwd.

Tsja, ik heb ook niet veel tijd maar heb me toch opgegeven. Ik denk niet dat het storm loopt, eigenlijk, en ik vind het wel fijn om anderen hiermee te helpen. Al zijn het maar een paar mensen per jaar.

groetjes, André

Dit Hebben we In Amsterdam Al Van de NLLGG een keer per maant op het W.G. terrein in het gebouw van noppus
volgende is op 5 november van 14.oo > 17.oo uur

Frits1954

Een vraag buurtlinux is dat verdwenen ??

In Rotterdam is Ben henderson die gaat cursussen organiseren met Suse
we zoeken belanstellenden

groet frits

“Dead end” lijkt me behoorlijk verdwenen. Jammer, al denk ik dat e.e.a. zich steeds meer op het web afspeelt en mensen dat ook steeds normaler vinden

Yep, dat denk ik ook wel.
Gaat lekker snel en het beperkt het reizen.