Bumblebee installatie

Elke keer moet als ik Bumblebee installeer dan werkt het een tijdje, en naar een bepaalde tijd werkt het niet meer.
Momenteel werkt mijn openSUSE helemaal niet meer.

Ik werk met openSUSE 12.1
Als desktop gebruik ik de nieuwste KDE.

Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik Bumblebee goed kan installeren zodat ik geen problemen krijg.

Sorry, maar ik ben bang dat de meeste mensen hier niet veel mee kunnen. Als ze je zouden willen helpen.

Ik weet niet wat Bumblebee is, maar ik vind het niet in de standaard repos, dus je hebt het op één of andere manier geïstalleerd die wij niet kunnen raden. Vertellen!

Dit beroemde programma “werkt een tijdje” en dan “werkt het niet meer”. “Het werkt niet” is iets waar niemand, ook de Bumblebee kenners iets mee kan. Uitgebreide uitleg (met computer bewijs van CLI of screenschots als dat ook maar enigsins nuttig lijkt) is nodig.

En de kreet “Momenteel werkt mijn openSUSE helemaal niet meer.” kan ook alles betekenen.

Raadsels, raadsels, raadsels. Wij zijn ook maar halve garen die proberen te helpen in onze vrije tijd. Maar we zijn niet helderziende.

denk dat je dit bedoeld?

Bumblebee - NVIDIA Optimus support for Linux!

Ken ook nog een andere, maar dat is voor PIC projecten, en draait ook alleen op windows.

Denk ik ook. En verder wat Henk al zegt, zonder informatie kunnen we niet zoveel. Eerste stap is altijd opstarten van een LiveCD. Als dat werkt is er in ieder geval geen hardware probleem wat het opstarten in de weg zit.

eeeh, jupp…

voor de thread starter, heb ik hier wat info gevonden.

https://wiki.archlinux.org/index.php/Bumblebee

De plek om eerst eens te kijken of er niet al iets is voor openSUSE zelf is software.opensuse.org: Download openSUSE 12.2, als ik daar zoek op “bumblebee” krijg ik dit:
software.opensuse.org:

en deze draad bevat nogal wat nuttige info. http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/how-faq-forums/unreviewed-how-faq/469244-bumblebee-optimus-support-howto.html (als je 't nodig hebt, even Google Translate op los laten :smiley: ).