ik vraag mij af of er belangstelling is bij de Suse gebruikers om elkaar ergens in Nederland regelmatig te ontmoeten
om tijdens deze bijeenkomsten van elkaar te leren
en om er eventueel les te gaan geven
er zijn wel mogelijkheden bij de HCC denk ik maaqr ik wil graag de belangstelling peilen
jaren geleden bern ik ook lid geweest in Utrecht van een linux organisatie maar die doen niets met Suse
ik wil graag de belangstelling peilen onder de Suse gebruikers
mijn naam is frits Veerman ik woon in het Gooi Huizen
graag reacties
Op mij kun je rekenen, misschien niet elke keer, maar ik zou daar zeker graag bij willen zijn. Nou is het zo, dat bij de vorige release er een party is geweest, waarop o.a. besloten is dat de party voor herhaling vatbaar is, en dus na het uitkomen van 12.1 ook weer plaats zou moeten vinden. Ik stuur vanmiddag nog een mailtje naar Jos Poortvliet, de community manager van openSUSE, ook nederlander. De Release Party zou een mooie gelegenheid zijn om zoiets eens aan te zwengelen. Wat er in ieder geval voor nodig is, is een aantal mensen die de organisatie ervan willen doen. Daar komen zaken bij kijken als ruimte, internetverbinding, een netwerk etc.
ik heb enige ervaring in dit ben ook bezig geweest enkele jaren bij HCC waar ik een lacatie heb opgebouwd voor bijeenkomsten
dat is he tprobleem niet denk ik
wel heb ik het idee dat het verstrekken van goede informatie doormiddel van lessen bijvoorbeeld nergens aanwezig is en dat is echt wel nodig volgens het Suse pakket is volgens mij ook erg goed
Verder is er ook een mogelijk heid denk ik bij een computer verening in Huizen daar is iedere maandag een samen komst en daar laat ik ook regelmatig het Suse pakket zien
ook is het mogelijk via HCC daar is eens in de drie weken een bij eenkomst
maar ik stel voor eens van gedachte te wisselen als je dat wil
iets over mij zelf ik bengepensioneerd maar heb een aantal bedrijven beweeg mij ook in de wielersport en heb in de techniek gewerkt onderzoek ben ook vakfotograaf
misschien wel heel vreemd ik heb 20 jaar geleden ongeveer heel veel paketten Suse verkocht versie 7.2 er was toen veel belangstelling
dit even in het kort
graag een reactie
Hoewel ik vast niet altijfd aanwezig zal zijn, heb ik zeker belangstelling. Het forum hier is natuurlijk heel nuttig en aardig, maar eens met een paar mensen wat stoom afblazen en in een discussie de zaken eens anders zien lukt niet erg.
Ik stuur vanmiddag nog een mailtje naar Jos Poortvliet, de community manager van openSUSE, ook nederlander. De Release Party zou een mooie gelegenheid zijn om zoiets eens aan te zwengelen. Wat er in ieder geval voor nodig is, is een aantal mensen die de organisatie ervan willen doen. Daar komen zaken bij kijken als ruimte, internetverbinding,
Het lijkt mij ook een goed idee: naast de releaseparty bijvoorbeeld nog 2 keer per jaar, ofzo? Ik zou het ook aardig vinden als mensen hun leerwensen kunnen inbrengen en andere mensen hun vaardigheden. Dan kan dat worden gekoppeld. Zo zou ik best eens zelf een rpm pakket willen maken met een goede uitleg erbij. Op de een of andere manier kom ik met de openSUSE websites op dit gebied gewoon niet verder.
Het bij elkaar komen op zich lijkt me leuk. En daarbij dan één of meerdere aspecten/onderdelen behandelen via lezing met lichtbeelden, ook prima. Maar…en daar komt-ie: het blijft lastig om daar iets als continuïteit in te krijgen. Volgens mij is wat er hier gebeurt (niet specifiek de NL subforums) daaraan veel minder onderhevig. Heb hier al vaak genoeg gezien, dat mensen zich op onderwerp na onderwerp storten en hun vragen erover posten, om hun OS beter te leren kennen/begrijpen, en problemen niet alleen op te lossen, maar ook te doorgronden.
@André: gedenk de XBMC en Spotify threads maar eens; of het nu succesvol is of niet, in redelijk korte tijd wordt er dan een aantal stappen gezet, waarmee voor de betrokkenen dingen helderder worden. Voor mij in ieder geval wel. Dat effect is met zulke bijeenkomsten alleen te behalen, als er een duidelijke follow-up is. En mijns inziens moet die hier zijn, in de forums, omdat de verworvenheden dan ook voor volgende generaties openSUSE gebruikers eenvoudig te vinden zijn.
Wat er bij komt, is dat je als helpende hand, via de forums redelijk ad hoc ook zelf informatie kunt zoeken. Mijn ervaring met de bijeenkomsten is, dat je je nog zo goed kunt voorbereiden, maar de vragen die je met de mond vol tanden laten zitten toch komen.
Is het misschien een idee om bijv. Joop Boonen eens te vragen of hij hier niet een thread wil begeleiden m.b.t. tot ARM, pakketten maken, noem maar op? Je zit dan ook minder vast met dingen als een gelegenheid prikken, weten hoeveel mensen er komen Nz. Mensen komen hier op het moment dat het hun past.
Even deze thread weer nieuw leven inblazen.
Tijdens de releaseparty in Zoetermeer, werd mij gevraagd door enkele aanwezige (uit Amsterdam) of er niet een mogelijkheid zou kunnen komen voor een OpenSUSE beginners bijeenkomst.
Dat leek en lijkt mij een prima idee.
Nu kan ik een ruimte (leslokaal) huren ( 50 euro per dagdeel) in Rotterdam vlakbij het Central station (5 minuten loopafstand.) met netwerk en pc`s om eens een beginnerscursus te geven of een installparty op mee gebrachte devices.
Kan ook natuurlijk voor meer dan alleen beginners cursus.
Koffie en thee is er ook.
De kosten zijn dan te delen door het aantal aanwezigen.
Vraag is, is er interesse in deze activiteit?
Mooi initiatief. Ik zit erg krap in mijn tijd, anders zou ik best mee willen helpen, bijdragen. Advies: zoek deelnemers veel breder dan alleen in de openSUSE community,. bijv. in de algemene nl linux en computer fora. Ik weet dat daar veel meer openSUSE gebruikers/beginners te vinden zijn. Het beeld bestaat nu eenmaal nog steeds dat Ubuntu de enige is met nl-talige fora.
Kan altijd eens daar kijken, mocht ik hulp nodig hebben dan geef ik wel een brul.
Zodra ik een datum ofzo heb laat ik het hier wel horen in een nieuwe thread.
Zal in ieder geval aan je denken, heb altijd wel een slaapplekje over in huis.
Lijkt mij nogal een onderneming om even over te komen.
Een parkeerplaats is overdag niet onbetaald maar wel voldoende aanwezig.
In de avond na 20.00 uur is het er vrij parkeren.
De trein, tram, metro en bus stoppen er voor de deur, dus laat de auto lekker thuis.
De eerstvolgende keer in het Westen zal ik in Leiden moeten overnachten. Daar woont een verbolgen muziekvriend. Verbolgen, omdat ik niet bedacht had dat ik vanuit Alphen a/d Rijn, Zoetermeer in no time in Leiden kon zijn, maar in plaats daarvan 's nachts om half twee in Groningen uitstap.
Lijkt mij nogal een onderneming om even over te komen.
Ach, ik heb geen rijbewijs (wel een auto, die met mijn vrouw meekwam :D) en vind treinreizen prettiger dan met de auto reizen. Laptop of tablet op schoot, beetje werken, beetje internetten. Komt nog bij dat ik voor de dag van de Launch Party altijd een vrije dag inrooster voor mezelf. Werkmatig en prive
Dat bedoel ik nu, het onthaasten zit jou in het bloed.
Ik heb een auto en een vrouw die zonder rijbewijs kwam en bleef, vind auto rijden niet erg maar hoef eigenlijk niet zo nodig.
Behalve als ik naar het schone Deense land mag gaan.
Bladen, dat verdwijnt helemaal. Als je op Google zoekt vind je veel online linux magazines, vast ook wel nederlandse, hou me daar zelf niet zo mee bezig. En Novell, daar hebben we nix meer mee te maken. Novell is opgekocht door Attachmate Group, en SUSE is vervolgens een zelfstandige poot daarvan geworden, met openSUSE als community gebaseerde gratis versie.