Audio en Video Streaming

Gemiste uitzending(en) op DVD - Computer Idee (www.computeridee.nl/workshop/…: Om TV programma’s te kunnen opslaan op de PC heb je onder Windows het programma Hi-Net Recorder. Bij mij werkt dat niet meer. Bestaat daarvoor in openSUSE een alternatief en zo ja, welk (programma) en welke openSUSE of andere Linux software bibliotheek kan ik dat vinden?

De link geeft een 404, ergo is dood. Verwacht niet teveel, veel dingen die een paar jaar geleden nog wel werkten, doen dat nu niet meer.

Ja, voor uitzendinggemist.nl was een alternatief. Maar dat werkt nu ook niet meer.

Allereerst het linkje dat je opgeeft, dat doet t niet. Met Google iets gevonden wat hopelijk er op lijkt. En op dit linkje is ook het antwoord gebaseerd. Linkje: Hi-Net recorder bij ComputerIdee. Onderaan het artikel staat: "Deze workshop komt uit Computer Idee nummer 19, jaargang 2009. Daar heeft Knurpht meer dan een punt. Een paar jaar is in mijn idee, 2 hooguit 3. Dus 5,5 a 6 jaar is te lang terug voor iets dat zou moeten werken. Sterker nog, uitzendinggemist (zoals genoemd in t artikel) bestaat niet meer. Dit is nu een onderdeel van de website van NPO.nl. Gelukkig verwijst de url uitzendinggemist.nl nog naar NPO.nl.

Gemiste uitzendingen werden oorspronkelijk beschikbaar gesteld via een flash-video. Tegenwoordig worden gemiste uitzendingen door de NPO in meerdere formaten beschikbaar gesteld. Maar Flash zit ook in de naam van de extensie voor Firefox, FlashGot. Hiermee kan/kon je gemiste uitzendingen bewaren. Helaas is het niet meer zo dat het nu ook altijd werkt.
Tegenwoordig levert de NPO een ‘afspeellijst’ met bij voorbeeld de extensie m3u8. Hierin zitten verwijzingen naar de videobestanden, type *.ts. Ik heb nog niet ontdekt hoe die te bewaren.

Voor andere websites kan FlashGot nog wel werken.

Ik snap het waarom ook niet zo goed meer. Vroeger waren uitzendingen inderdaad beperkte tijd beschikbaar, en lang niet alles. Dat is (ook de kwaliteit) enorm verbeterd.