apple wireless toetsenbord

Ik krijg mijn apple wireless toetsenbord niet aan de praat. Het lukt me met een nieuw gekochte bluetooth stick om het toetsenbord zichtbaar te krijgen, maar als ik wil connecten krijg ik het scherm van bugrapportage met het volgende

Application: Bluetooth Input Helper (bluedevil-input), signal: Segmentation fault
Using host libthread_db library "/lib64/libthread_db.so.1".
[KCrash Handler]
#5  0x00007f09e094d68b in BlueDevil::Device::UUIDs() () from /usr/lib64/libbluedevil.so.2
#6  0x0000000000404621 in _start ()

Weet iemand hier raad mee.

Linux 3.11.10-11-desktop
openSUSE 13.1 (Bottle) (x86_64)
versie: 4.11.5

De stick heb ik gekocht omdat ik dacht dat de oude stuk was. Het toetsenbord heeft het wel gedaan! En doet het ook op mijn netbook met Xfce versie 4.10 van openSUSE

Het lijkt erop dat niemand hier zo een antwoord op heeft. Om eerlijk te zijn, ik heb zelf zo’n mooi fijn plat Apple toetsenbord, ben ik zover dat ik überhaupt geen Apple spullen meer koop of in netwerken opgenomen wil hebben. Het doorbreken van standaarden is daar de norm geworden, en dat maakt hun producten voor mij tot “onwerkbaar”.
Maar, dit lijkt een bug.

Het is een bug voor zover ik kan nagaan op internet. Eentje die ook al langer bestaat. Het toetsenbord deed het wel in 13.1 , maar na een kernel update is het gebeurd. Het keyboard wordt wel gevonden en eerst kreeg ik een code om in te toetsen maar dat lukt na verwijderen en opnieuw installeren van bluedevil en bluez ook niet meer. Krijg nu meteen de bugrapportage als apple wireless keyboard wordt gevonden en ik next klik.

En hij doet het weer. Ik heb de aan en uit knop van het keyboard 8 seconden (heb ik ergens gelezen, het is een reset) ingedrukt gehouden en toen keyboard weer aangezet. Dit is met het apple keyboard getypt.

Cool :). Ik log net in om precies hetzelfde te posten (iemand in mijn omgeving wist 't)