1 click install

Hallo,
Ik ben nogal nieuw bij OpenSuse en heb nu versie 13.2 geinstalleerd. Alleen als ik 1 click install progjes wil installeren via het net, krijg ik een tekstbestand te zien.
Mis ik iets? Hoe kan ik t toch werkend dat ik met alleen een klik op het 1 click install link programma’s te installeren? Als ik voor het 1 click install linkje op mijn architecture click “x86”
dan download er wel een .rpm bestand van het programmatje maar tijdens het installeren geeft ie de fout van er mist een onderdeel.
Graag enig hulp hierbij.
Alvast bedankt.

Hiermee kan ik nu al vaststellen dat je Chrome/Chromium gebruikt als browser. Maar, dan nog kun je het werkend laten zijn: op het moment dat je het “tekstbestand” ziet verschijnen, doe je Ctrl+S, er wordt gevraagd waar je het bestand op wilt slaan. Als je vervolgens onderin in de download balk het gedownloade .ymp bestand aanklikt wordt de one-click installer gestart.
Vanuit Firefox hoort e.e.a. zonder die tussenslag te werken.

Je hoeft dus niet zelf de architectuur te kiezen.

Wat er misgaat, is dat je alleen die ene rpm hebt, jouw systeem weet niet welke repository (installatiebron) daarbij hoort, en kan dus ook niet de afhankelijkheden ervoor oplossen ( pakketten erbij zoeken die dit ene pakket nodig heeft om te kunnen functioneren. ).

Stappen om software te installeren:

1. Via Yast’s Softwarebeheer. Als 't daar niet te vinden is
  2. Via software.opensuse.org

Het is ten zeerste af te raden om pakketten van derden ( dwz niet via de repos ) te installeren. Of je moet, zoals bij bijv. Chrome, zeker weten dat de leverancier te vertrouwen is ( voor wat betreft het pakket :smiley: ).