Results 1 to 8 of 8

Thread: Na inloggen in KDE meteen foutmelding : Okular : Kan bestand niet vinden.

Default Na inloggen in KDE meteen foutmelding : Okular : Kan bestand niet vinden.

Leap 15.2 KDE. Pc gegevens : i3 , 4 GB ram.
    Nadat ik heb ingelogd in KDE, krijg ik meteen een foutmelding van Okular : Kan bestand niet vinden.
    Voor de rest werkt alles prima.

Default Re: Na inloggen in KDE meteen foutmelding : Okular : Kan bestand niet vinden.

Excuses, juiste foutmelding van Okular luidt als volgt :
    Kon niet openen

Default Re: Na inloggen in KDE meteen foutmelding : Okular : Kan bestand niet vinden.

Als je gelijk bij inloggen die foutmelding krijgt, betekent dat waarschijnlijk dat je het bij uitloggen Okular niet hebt gestopt and er dus gepoogd wordt het opnieuw op te starten.

Probeer Okular eerst eens te stoppen en dan uit- en in te loggen en dan opnieuw te starten.
    Henk van Velden

Probeer Okular eerst eens te stoppen en dan uit- en in te loggen en dan opnieuw te starten.
    Dit heb ik gedaan.
    De foutmelding blijft echter verschijnen.

Henk,
    dank je voor je tijd en moeite.
    Ik heb het probleem inmiddels opgelost door Okular te de-installeren en daarna weer opnieuw te installeren.

Quote Originally Posted by Andreverkentsuse View Post
    Henk,
    dank je voor je tijd en moeite.
    Ik heb het probleem inmiddels opgelost door Okular te de-installeren en daarna weer opnieuw te installeren.
    Merkwaardige oplossing, maar als het werkt
    Henk van Velden

Niet verbazingwekkend dat deinstalleren en opnieuw installeren het probleem op lost en prima oplossing.

Ik heb ook meestal 1 of 2 pdf's open staan en na een reboot zijn die er nog en als ik in de lijst van processen kijk zie ik:
    Code:
    > ps x | grep okular
     1990 ?        Sl     0:00 /usr/bin/okular -session 10152cfd2ac000152015179400000021780015_1597960841_261336
     2029 ?        Sl     0:01 /usr/bin/okular -session 10152cfd2ac000158309917600000019930034_1597960841_261414
    Een andere manier was geweest om in de KDE setting dingen tijdelijk te veranderen:

Een keer starten met "Start with an empty session" zou ook het probleem opgelost moeten hebben.

1. Opnieuw installeren van een product lost zelden iets op., tenzij je echt aan het product hebt zitten morrelen. Computers zijn erg goed in het steeds opnieuw precies hetzelfde doen. Een nieuwe installatie levert dus hetzelfde op als een vorige installatie van hetzelfde.
    2. Het starten met een lege sessie is, voor wat betreft Ocular, al gerapporteerd als geprobeerd in post #4.
    Henk van Velden