Welke van de drie.Linux versies

Een RPM komt natuurlijk het dichts bij openSUSE.

Het lijkt mij niet onverstandig on iets minder geheimzinnig te doen en gewoon te vertellen welke software je wilt installeren. Misschien kunnen mensen hier je dan helpen.

Het pakket is ook te vinden in de hamradio repo.

Sorry voor de incomplete informatie , ik weet gewoon niet beter.

Sowieso kun je dan al helemaal beter geen pakketten voor andere distros installeren. De volgorde van zoeken is zo het makkelijkst:
1.


zypper se PAKKET_NAAM_HIER

https://software.opensuse.org
2a.
Ik weet niet of 't er ook is voor Leap 15.0, maar je zou ‘opi’ kunnen installeren. Dan doe je, gewoon als je gebruiker, root ww. wordt wel om gevraagd indien nodig


opi wsjtx

Je kunt opi afbreken dmv Ctrl-C

De hardware die ik hier gebruik vraagt om Fedora. En ik heb een oudere laptop met 32 bit

De hardware die ik hier gebruik vraagt om Fedora. En ik heb een oudere laptop met 32 bit. Want citaat: I see that gqrx is in the offical Fedora repositories so that shouldn’t be a problem for me, I just need help with the installation of the libraries, drivers etc. explained on the rtl-sdr quick start guide page.

Wanneer het kan wil ik van de 32 bit laptop een dedicated computer maken voor GQRX en bijpassende programmas.

Om eerlijk te zijn snap ik 't nu niet meer. Hardware vraagt niet om Fedora. En waarom een oude 32bit laptop? Wat is GQRX?

@henk2012.
Begin nu eens van voren af aan en bedenk dat wij van niets weten. Wij weten alleen dat je openSUSE Leap 15.0 hebt.

Wij weten dus niet wat jij nu verder wilt. Wij weten ook niet wat je daarvoor wilt installeren. Wij weten al helemaal niet waar je dat hebt gevonden. Ga er ook maar van uit dat wij niet helderziend zijn.

De hardware, een usb stick achtig ding dat radiosignalen kan onvangen en met een programma als GQRX op het scherm presenteerd. De hardware, de USB stick dus heeft de beschikbare software meest al in Fedora geschrven en als zodanig te downloaden . De oudere laptop wil ik als dedicated computer gebruiken. a. omdat het ding ergens voor gebruikt wordt b. Ik moet die laptop fysiek op een geschikte plaats zetten. De dagelijks-gebruik computer staat met de printer enzo ergens anders.

Fedora is niets meer dan ook een linux distributie met een pakkettensysteem. Waar gaat het om? Hamradio? En, je post hier met de tag Leap 15.0 en daarna gaat het over een 32bits computer. 15.0 heeft geen 32bits versie meer. Tumbleweed wel.

Ik wil die oudere laptop computer de (HD) helemaal schoon, leeg maken en er dan de aanbevolen Fedora opzetten, daarna het programma GQRX.