Ik kan Thunderbird niet installeren

Mijn pc is een i3 met 4 GB ram. Ik gebruik al sinds de officiële release Leap 15.1 . Ik heb toen ook meteen de softwarebron Packman geïnstalleerd, systeempakketten wisselen naar de versies in deze opslagruimte (Packman) . in Konsole ingetypt : sudo zypper inr . Ik wil vandaag Thunderbird installeren. Lukt niet via Yast en ook niet via Konsole :

sudo zypper install Thunderbird

.
Ik krijg dan het volgende te zien :

andre@linux-pxor:~> sudo zypper install thunderbird
[sudo] wachtwoord voor root: 
Gegevens van opslagruimte laden...
Lezen van geïnstalleerde pakketten...
'thunderbird' is niet gevonden in de pakketnamen. Proberen in eigenschappen.
Pakketafhankelijkheden oplossen...

De volgende 2 NIEUWE pakketten zullen worden geïnstalleerd:
  MozillaThunderbird MozillaThunderbird-translations-common

2 nieuwe te installeren pakketten.
Totale downloadgrootte: 49,9 MiB. Reeds in de cache: 0 B. Na de bewerking zal aanvullend 215,6 MiB worden gebruikt.
Doorgaan? [j/n/v/...? alle opties tonen] (j): j
pakket MozillaThunderbird-60.6.1-lp151.1.9.x86_64 wordt opgehaald                                                                                                                                      (1/2),  38,6 MiB (152,1 MiB uitgepakt)
Ophalen: MozillaThunderbird-60.6.1-lp151.1.9.x86_64.rpm ..................................................................................................................................................................[fout (29,3 KiB/s)]
Time-out overschreden bij toegang tot 'http://download.opensuse.org/distribution/leap/15.1/repo/oss/x86_64/MozillaThunderbird-60.6.1-lp151.1.9.x86_64.rpm'.
Afbreken, opnieuw proberen, negeren? [a/o/n] (o): 
Opnieuw proberen...
Ophalen: MozillaThunderbird-60.6.1-lp151.1.9.x86_64.rpm ................................................................................................................................................................../]

Dat lijkt me een “tijdelijk” probleem of een probleem met toegang tot het Internet.

Wat betreft tijdelijk, probeer het later nog eens.

Wat je ook kan proberen is:


wget http://download.opensuse.org/distribution/leap/15.1/repo/oss/x86_64/MozillaThunderbird-60.6.1-lp151.1.9.x86_64.rpm

Dat is een command dat je op de prompt kan geven en, buiten zypper om, het gewraakte bestand zal proberen op te halen.
Ik heb het net geprobeerd en zie dat hij blijft hangen op “HTTP request sent, awaiting response.” en dat betekend heel waarschijnlijk dat er iets fout zit aan de andere kant.

Later nog eens proberen…

Er lijkt inderdaad een probleem, zie [Bug 1138352] Current Tumbleweed Update 20190612 - openSUSE Bugs - openSUSE Mailing Lists

The download.opensuse.org is overloaded currently and causes these symptoms.

Marel, dank je voor je antwoord. Ja, ik vermoedde ook al dat 't een storing was.

En die is nu opgelost.

En die is nu opgelost.

Ja, het is gelukt. Ik heb Thunderbird geïnstalleerd.