Results 1 to 3 of 3

Thread: MIDI Hardware wordt niet herkend in LMMS.

Hybrid View

Default MIDI Hardware wordt niet herkend in LMMS.

Hallo,

Ik vond het wel eens tijd worden om mijn MIDI hardware weer eens op mijn PC (met OpenSuse Leap 15) aan te sluiten.

Het gaat om de volgende apparaten.

MIDI keyboard : AKAI Professional LPK25
    MIDI drumpad : KORG NanoPad2

In YAST komen beide apparaten bij "Hardware / Geluid" als "Niet geconfigureerde apparaten" in beeld.
    Als ik voor "Bewerken" kies wordt er gemeld dat het apparaat als geluidskaart zal worden geconfigureerd.
    Omdat het geen geluidskaart is maar een MIDI controller heb ik die aktie maar afgebroken.

In LMMS komen bij settings de volgende MIDI interfaces boven water.

ALSA RAW
    ALSA Sequencer
    Dummy MIDI
    OSS RAW MIDI

Welke optie ik ook kies, na het herstarten van LMMS wordt steeds weer de "Dummy MIDI" optie geselecteerd.
    Zouden de MIDI drivers niet geinstalleerd zijn, of zitten die standaard in de kernel ?

Wie helpt mij om dit probleem op te lossen ?
    Alvast bedankt. :-)

Groet,
    Flash2005

Default Re: MIDI Hardware wordt niet herkend in LMMS.

Ik vind het een goed teken dat YaST de kaart herkent en zou er voor kiezen om toch in YAst de MIDI kaart te laten installeren. Ook die "Dummy MIDI" is een goed tekenen, OpenSuse is bekend met het begrip MIDI maar heeft nog geen hardware gevonden, daarom die dummy.

Als de kaart wordt herkend dan zal de driver ook heus wel weten dat het geen gewone geluidskaart is.

Even voor mijn informatie: Hoe zijn het keyboard en het drumpad verbonden aan de computer? Via USB?

Default Re: MIDI Hardware wordt niet herkend in LMMS.

Hallo,

Ik heb beide (USB) controllers nu geconfigureerd (in Yast / Hardware / Geluid) met "Geavanceerde instellingen met de mogelijkheid om opties te wijzigen", en dat ging zonder problemen.
    Daarna in LMMS gekozen voor de "ALSA Sequencer" als "MIDI Input" en alles werkte toen prima !
    Bedankt voor de hulp. :-)

Groet,
    Flash2005

Quote Originally Posted by marel View Post
    Ik vind het een goed teken dat YaST de kaart herkent en zou er voor kiezen om toch in YAst de MIDI kaart te laten installeren. Ook die "Dummy MIDI" is een goed tekenen, OpenSuse is bekend met het begrip MIDI maar heeft nog geen hardware gevonden, daarom die dummy.

Als de kaart wordt herkend dan zal de driver ook heus wel weten dat het geen gewone geluidskaart is.

Even voor mijn informatie: Hoe zijn het keyboard en het drumpad verbonden aan de computer? Via USB?