Stack client

hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer waar ik voor het eerst alleen linux op heb draaien. op het moment antergos KDE. In het verleden heb ik opensuse gebruikt en wil dat nu weer doen. Nu ben ik benieuwd of stack van transip werkt onder opensuse, gebruik het dagelijks en daarnaast de browser vivaldi.

Zit te twijfelen of ik de rolling release pak of de stabiele versie.

Je kunt eigenlijk niet meer spreken van rolling en stabiel. Tumbleweed is nl. ook hartstikke stabiel. Daar speelt openqa.opensuse.org een grote rol in. Bij Tumbleweed worden nl. niet steeds individuele / sets pakketten geupdate, maar wordt elke keer Tumbleweed opnieuw gereleased. Op server-achtige machines zou ik Leap gebruiken, je zit daar niet te wachten op ladingen updates per week, maar op iets wat rustig doordenderd.

Zo te zien zijn er nog geen stack-client pakketten voor openSUSE, maar je zou met alien een .deb pakket kunnen ombouwen. Ik heb zelf ook stack, maar gebruik davfs2 om stack aan te koppelen ( op het moment dat ik dat wil:

https://stack.knurpht.nl/remote.php/webdav/ /stack             davfs      users,rw,noauto               0 0

In GNOME en KDE heb je sowieso de mogelijkheid om stack als online account in te voeren en dan is het ook via de filemanagers te gebruiken.

Dank je wel voor de reactie.

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?

In GNOME en KDE heb je sowieso de mogelijkheid om stack als online account in te voeren en dan is het ook via de filemanagers te gebruiken.

Overigens was ik aan het zoeken voor een live usb maar als ik opstart gaat die meteen naar de installatie. Als ik het zo lees kan ik dan gewoon Tumbleweed kiezen.

Je kunt ook Owncloud-client gebruiken voor stack van transip

https://software.opensuse.org/package/owncloud-client

Dank je wel voor de informatie.

Zowel GNOME als KDE hebben in hun “Instellingen” een optie voor online accounts, bv Google, en voor Netverbindingen via WebDav. SFTP etc. Je kunt die plekken op afstand dan heel; makkelijk via Nautilus of Dolphin benaderen.

Inderdaad heeft Tumbleweed nog Live iso’s. Ik gebruik ze zelf nooit, zie met alle virtualisatie opties tegenwoordig ook het nut er niet meer zo van in, USB is nou eenmaal heel anders dan van SSD draaien.