Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: Locale en_NL.UTF-8 niet ondersteund

Default Re: Locale en_NL.UTF-8 niet ondersteund

Er is over dit geval natuurlijk uitgebreid geprotesteerd bij KDE. Ze schuiven het af op onderliggende software "en daar kunnen we niets aan doen".
    Henk van Velden

Ik zie wel een beetje waar de schoen wrijft, locale werkt met regions en niet met individuele settings, maar aan de andere kant zijn de codes AA, QM tot QZ, XA tot XZ en ZZ gereserveerd voor "in-house applications" dus zo zou het mogelijk moeten blijven een user-locale te maken die gebaseerd is op individuele keuzes en die te gebruiken.

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by marel View Post
    Nee, via Detailed Settings het korte datumformaat omzetten naar 2017-04-24 lukt niet, ik zie nu de liijst met vlaggen die je eerder noemde.

Lijkt me een gevalletje van een eigen territorium definiëren (er zijn er pas drie beginnend met een 'H', dus keus zat) en daar een definitiefile voor maken met de juiste instellingen en dan die aan het systeem bekend maken.
    Dat laatste, het aan het systeem bekend maken, is wat ik ook aan het proberen ben.

Ja, de gebruiker niet de keuze voor settings gebaseerd op een land maar "gewoon" via een formatstring heeft ook z'n charme
    Alleen maar een idee: Sommige dingen in KDE zijn pas waar na uit- en weer inloggen. In sommige delen van KDE wordt dat keurig gemeld ( klooi maar wat met anti-aliasing, keurig ), maar niet overal. In de US gebruiken ze wel NEN ISO datum notatie.

Terzijde: ik ken nogal wat ontwikkelomgevingen, en datum formaten is zo makkelijk nog niet. Zodanig bijv. dat php al jaren meldt dat het date commando vervangen moet worden door date_time_zone, maar als je dat doet in een bestaande omgeving heb je een probleem met je bestaande data die keurig zijn omgerekend naar een UNIX tiimestamp. Horgh.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Kort samengevat de argumenten in de desbetreffende discussies bij KDE:
    • Het heeft altijd gekund, waarom zijn oude gebruikers de pineut met deze regressie??
    • Het is gewoon de ISO standaard, als je die niet kunt gebruiken waar blijvem we dan?

En mijn toevoeging, hoewel onze NEN norm "Het schrijven van de datum in cijfers" eigenlijk een vertaling van de ISO norm is en dus ook 2017-04-26 geeft, geeft het NL vlaggetje iets anders. Kortom welke .... denkt hier bepaald te hebben dat NL iets niet standaard moet tonen.
    Henk van Velden

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Tags for this Thread