Page 1 of 9 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 82

Thread: eID-Kaartlezer Model CI692 van houseofaccesories

Default eID-Kaartlezer Model CI692 van houseofaccesories

Ik heb, stapsgewijs, de installatie van de EID sofware gedaan (Vasco dp905 thread).
    Ik heb een aantal schermafdrukken gemaakt die ik doorstuur als bijlage.
    Het lampje brandt, de certificaten in FF zijn bijgewerkt, maar ik kan niet inloggen bij het FOD-MyPension.be . Waarvan ook een schermafdruk.
    Wat loopt er fout, is er wat te weinig of juist te veel geïnstalleerd? Vandaar die schermafdrukken om te verduidelijken.
    Graag uw mening - hulp.
    Met dank.
    Mauk.

Ik lees nog snel dat ik geen bijlagen kan bijvoegen.
    Hoe kan ik bijlagen invoegen of heb ik nog te weinig berichten verstuurd?

Default Re: eID-Kaartlezer Model CI692 van houseofaccesories

Het lijkt dat het bij mij ook wishful thinking wordt.

Wanneer het systeem is opgestart dan brand het lampje van de kaartlezer. Na een tijd niet meer.

Als je FF opstart dan begint het opnieuw te branden. Dus...voor FF zou het wel eens kunnen ...?
    Maar hoe moet ik dan mijn certificaat, login controle van de identiteitskaart, mijn controle van de pin doen, want de kaartlezer zelf kan ik niet benaderen.

Mijn identiteitskaart is daardoor ook niet uit te lezen en is ook de security en het verifiëren niet te doen.

Help!

Mvg.,
    Mauk.

Als ik mijn identiteitskaart in de lezer schuif dan gebeurd er niks.
    Als ik dan wil inloggen met identiteitskaart dan krijg ik een bericht dat de kaartlezer niet werkt en dat ik dus niet kan inloggen.

Wanneer ik de eerste maal met Ubuntu aan de slag gig met de kaartlezer vroeg hij om de identiteitskaart te verifiëren.

Ik heb nog niet geprobeerd om eens te heropstarten met de identiteitskaart in de lezer.
    Dat zou in principe niet mogen kunnen. Ik zal het eens proberen met en ook weer zonder.

Ik probeer van alles.

Mauk.

mijn systeemversie: openSUSE KDE 13.2 64 en 32bit.

Op de vaste HP Pavillion m8000 staat de 32 bit-versie.

Op de HPCompaq8710P-laptop staat openSUSE 13.2 KDE 64bit.

Mauk.

Unhappy Re: eID-Kaartlezer Model CI692 van houseofaccesories

Het systeem is opnieuw geïnstalleerd geweest en is nu openSUSE 13.2 Xfce 64bit.

De kaartlezer is niet te benaderen, noch bij hulpmiddelen of ergens anders.

Vóór het installeren van de eid-mw en de eid-view en andere afhankelijkheden via de éénklik-installatiemethode, werkte de eid-kaartlezer constant.

Ik heb bijlagen verstuurd aan Knurph om het een en het ander zoveel mogelijk te verduidelijken.

Moet er eventueel opnieuw geïnstalleerd worden van de eid-software? Wat loopt fout? Installeer ik te veel?

Graag verduidelijking en bijkomende hulp.

Mvg.,
    Mauk.

Aan de knappe koppen van het forum,

eid-kaartlezer : houseeofaccessories c1692 ( Smart Card Reader );
    Werksysteem: openSuse 13.2 KDE 64 bit;
    HP-laptop Compaq 8710P.

Bijna alle eid-softwarepaketten ( eid-mw en de subpaketten Firefox en Libs32bit) zijn correct geïnstalleerd want ik vind alles terug in sofwarebeheerder (Yast).

Ik vind eid-viewer nergens terug in de softwarebeheerder en daardoor kan ik de eid-kaartlezer niet aanroepen, laat staan, gebruiken.

De Smart Card Reader geeft aan, met een brandend chipsymbool, dat die actief (= bruikbaar is ).

Kan er iemand mij vertellen wat er eventueel zou mankeren waardoor die lezer niet benaderbaar is? Wat loopt er fout? Heb ik iets te weinig geïnstalleerd?
    Alle eid-mw en subpaketten heb ik via het éénklik-systeem geïnstalleerd en dan gecontroleerd of het in Yast aanwezig was ( zwart vinkje).

Graag hulp.

Mauk.

Hoi Mauk,

Ik weet niets van deze Belgische apparaatjes, maar malcolmlewes heeft (geprobeerd) om deze nederlandstalige draad te lezen. Hij zegt dit:
    Hi
    Regarding this thread, can you ask the user to provide output from the lsusb -vv command for the device?
    Hij denkt dus dat je een driver mist en vraagt om de uitvoer (als root) van
    Code:
    lsusb -vv
    Dat kan vrij lang worden. Ik weet niet hoe handig je met lsusb bent, maar je kunt proberen om de uitvoer te beperken tot de betreffende USB uitgang met de -s optie, maar dan moet je eerst uitzoeken aan welke bus en device je apparaat hangt met een kale
    Code:
    lsusb
    Henk van Velden

Ik sukkel de laatste tijd van de regen in de drop.
    Het lichtje van de kaartlezer licht niet meer op, enkel bij de opstart en na een paar seconden dooft het.
    Nu is het helemaal om zeep, ik mag herbeginnen.

Mvg.,
    Mauk.

[QUOTE=Mauk;2719244
    Nu is het helemaal om zeep,
    Mvg.,
    Mauk.[/QUOTE
    Bedoel je dat het stuk is?

Zo niet, dan graag de gevraagde uitvoer van het commando, lampje of geen lampje.
    Henk van Velden

aan hcvv, aan knurpht, aan alle forumleden,

met "om zeep" bedoel ik dat het helemaal niet meer aan de praat te krijgen is.

Ik gooi, niettegenstaande ik de instructies van jullie correct uitvoer, dat de eID-kaartlezer nog steeds niet wil werken, de handdoek in de ring. Ik geef het op.

Heb al openSUSE verwijderd en op de laptop Ubuntu geïnstalleerd.
    Met Ubuntu werkt de eID-kaartlezer prima, kan ik mijn Identiteitskaart uitlezen, de pincode instellen en controleren, de certificaten valideren en in Firefox de certificaten Belgium Root CA2 (belpic)bewerken.

Sorry, maar ik kies "eieren" voor mijn geld of "geld" voor mijn eieren (want eieren kunnen breken), als gepensioneerd Belgisch burger (iedere Belg die formulieren en documenten via de computer wil regelen met de Federale Overheid ) heb je dat nu eenmaal nodig.

Ik begrijp dat het, voor jullie Nederlanders, best vervelend is dat je dit niet kan uittesten.
    openSUSE en PCLinuxOS hebben hetzelfde, identieke probleem... de eID-kaartlezer is, voorlopig alsnog, niet aan de praat te krijgen.

Best vervelend, zelfs na uren, dagen, nachten zonder slaap om de eID-kaartlezer niet aan de praat/ werkend te krijgen. Je moet maar eens neuzen op het forum van pcliuxos.nl waar ik dat probleem ook heb aangekaart.

Had ook eerst het probleem in Ubuntu en LinuxMint, maar na wat rondvragen op hun forums was de oplossing een fluitje van een cent. Toch ook wat vreemd dat ik waarschijnlijk de enige "belg" ben met dit probleem voor openSUSE en PCLinuxOS. Er ontbreken telkens aanverwante/benodigde en ontbrekende pakketten om het aan de praat te krijgen -- welke ?... is nog een raadsel -- kreeg dan het voorstel om te vragen aan de ontwikkelaars om een pakket te laten compileren voor PCLinuxOS van Debaas (Ed).

Alle besturingssystemen van Ubuntu of verwanten van Ubuntu hebben daar geen probleem mee.

Nochthans zijn openSUSE en PCLinuxOS de, bij uitstek, favoriete besturingssystemen die ik wil gebruiken.
    Maar ik kom nog, hopelijk, eens terug.

Ik zal eerst op mijn andere laptop (Medion P6624 met dubbele grafische GPU) openSUSE opnieuw installeren en de eID-kaartlezer voorlopig nog niet aankoppelen.
    Uiteraard eerst alles updaten van de pakketten, de eID-Middleware van de website halen en installeren met Yast en dan de kaartlezer activeren. Of moet dat op een andere manier gebeuren? Graag advies, mening en eventueel begeleiding.
    Met dank voor de reeds geduldige en uitstekende geboden hulp.

Mvg.,
    Mauk.

Page 1 of 9 123 ... LastLast