Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35

Thread: Fout in Virtualbox

Default Re: Fout in Virtualbox

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Heb je ook het Extension Pack geïnstalleerd?
    Hoe heb je de VM geconigureerd?

Mijn probleem is even dat ik zodanig linuxgebruiker ben, dat ik überhaupt geen Windows in huis heb, ook geen installatiemedia.
    Ik gebruik ook zeer zelden Windows.
    Waarom ik windows wil gebruiken in VB ,is om Itools te gebruiken voor mijn Iphone 4s,heb al geprobeerd onder OS13.2 maar daar kan ik enkel het camera gedeelte benaderen,maar de rest(zoals muziek of ringtones er opzetten) is me nog niet gelukt. Heb ook geprobeerd Itools te installeren met Wine,maar dat is niet mogelijk,daarom was mijn laatste hulp Win7 in VB.

Extension Pack vind ik nergens !
    VM configureren zie ik ook niet.

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Kiekeboe1944 View Post
    Ik gebruik ook zeer zelden Windows.
    Waarom ik windows wil gebruiken in VB ,is om Itools te gebruiken voor mijn Iphone 4s,heb al geprobeerd onder OS13.2 maar daar kan ik enkel het camera gedeelte benaderen,maar de rest(zoals muziek of ringtones er opzetten) is me nog niet gelukt. Heb ook geprobeerd Itools te installeren met Wine,maar dat is niet mogelijk,daarom was mijn laatste hulp Win7 in VB.

Extension Pack vind ik nergens !
    VM configureren zie ik ook niet.
    Met VM configureren bedoel ik de configuratie van de virtuele machine in VirtualBox, die heb je wel.
    Ik kwam ook nog wat dingen tegen over USB ondersteuning, maar ik denk eerder aan een bug in Virtual Box.
    Kun je om te testen 's proberen om een Live image te gebruiken in VirtualBox?
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Met VM configureren bedoel ik de configuratie van de virtuele machine in VirtualBox, die heb je wel.
    Ik kwam ook nog wat dingen tegen over USB ondersteuning, maar ik denk eerder aan een bug in Virtual Box.
    Kun je om te testen 's proberen om een Live image te gebruiken in VirtualBox?
    Ik krijg juist dezelfde foutmelding !

In Yast/software zou ik sowieso:

Base Development
    Linux Kernel Development
    C/C++ Development

aanvinken zodat je zeker weet dat je niets mist.
    En daarna uiteraard:
    Code:
    sudo /etc/init.d/vboxdrv setup

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by jansteen View Post
    In Yast/software zou ik sowieso:

Base Development
    Linux Kernel Development
    C/C++ Development

aanvinken zodat je zeker weet dat je niets mist.
    En daarna uiteraard:
    Code:
    sudo /etc/init.d/vboxdrv setup
    Om de kernel module opnieuw te bouwen, heb je dat inderdaad nodig (dat is nl. wat het commando "doet" ), maar Base en C/C++ hoeven niet, wat Kernel Development daaruit nodig heeft komt vanzelf als dependency wel mee. Maar Kiekeboe heeft al de kmp-desktop pakketten voor VirtualBox geïnstalleerd. Die zou je dan eerst moeten deïnstalleren.
    Een andere optie is om de hele boel te deïnstalleren, en bij http://virtualbox.org de 64bit rpm voor (o.a.) openSUSE te downloaden, en deze te installeren. Je hebt dan nog steeds het Linux Kernel Development pattern nodig, en je moet (dacht ik nog steeds) het commando uitvoeren.

Wat ik nog steeds gek vind, is dat de service draait ( daar zit 't 'm niet in dus ) en pas bij het proberen te starten van een nieuwe VM de foutmelding onstaat.
    Vraagje nog: gaat 't om een 64bit of 32bit Windows? Daar kan nl. ook nog, in combinatie met de capaciteiten van je processor, de bottleneck zitten.

Ik ga dit morgen eens allemaal proberen,vandaag geen tijd meer voor,laat wel iets weten.
    Reeds bedankt voor de hulp.
    Gr.

Wat ik nog steeds gek vind, is dat de service draait ( daar zit 't 'm niet in dus ) en pas bij het proberen te starten van een nieuwe VM de foutmelding onstaat.
    Vraagje nog: gaat 't om een 64bit of 32bit Windows? Daar kan nl. ook nog, in combinatie met de capaciteiten van je processor, de bottleneck zitten.
    Het heeft zeker niets te maken met 64bit of 32bit,juist ff nog geprobeert met een Windows XP 32bit met hetzelfde resultaat.

Een andere optie is om de hele boel te deïnstalleren, en bij http://virtualbox.org de 64bit rpm voor (o.a.) openSUSE te downloaden, en deze te installeren. Je hebt dan nog steeds het Linux Kernel Development pattern nodig, en je moet (dacht ik nog steeds) het commando uitvoeren.
    Dit heb ik gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde !

Bij :
    Code:
    /etc/init.d/vboxdrv setup
    krijgt ik nu wel de volgende foutmelding :
    Code:
    Stopping VirtualBox kernel modules                                                                                    done
    Uninstalling old VirtualBox DKMS kernel modules                                                                       done
    Trying to register the VirtualBox kernel modules using DKMSError! echo
    Your kernel headers for kernel 3.16.7-13-desktop cannot be found at
    /lib/modules/3.16.7-13-desktop/build or /lib/modules/3.16.7-13-desktop/source.
                                                                                                                          failed
      (Failed, trying without DKMS)
    Recompiling VirtualBox kernel modules                                                                                 failed
      (Look at /var/log/vbox-install.log to find out what went wrong)

Dit is het resultaat van /var/log/vbox-install.log

Code:
    Uninstalling modules from DKMS
      removing old DKMS module vboxhost version  4.3.26

------------------------------
    Deleting module version: 4.3.26
    completely from the DKMS tree.
    ------------------------------
    Done.
    Attempting to install using DKMS

Creating symlink /var/lib/dkms/vboxhost/4.3.26/source ->
                     /usr/src/vboxhost-4.3.26

DKMS: add completed.
    Failed to install using DKMS, attempting to install without
    Makefile:186: Warning: using /usr/src/linux as the source directory of your Linux kernel. If this is not correct, specify KERN_DIR=<directory> and run Make again.
    make KBUILD_VERBOSE=1 SUBDIRS=/tmp/vbox.0 SRCROOT=/tmp/vbox.0 CONFIG_MODULE_SIG= -C /usr/src/linux modules
    test -e include/generated/autoconf.h -a -e include/config/auto.conf || (        \
    echo >&2;                            \
    echo >&2 "  ERROR: Kernel configuration is invalid.";        \
    echo >&2 "         include/generated/autoconf.h or include/config/auto.conf are missing.";\
    echo >&2 "         Run 'make oldconfig && make prepare' on kernel src to fix it.";    \
    echo >&2 ;                            \
    /bin/false)

ERROR: Kernel configuration is invalid.
             include/generated/autoconf.h or include/config/auto.conf are missing.
             Run 'make oldconfig && make prepare' on kernel src to fix it.

mkdir -p /tmp/vbox.0/.tmp_versions ; rm -f /tmp/vbox.0/.tmp_versions/*

WARNING: Symbol version dump ./Module.symvers
               is missing; modules will have no dependencies and modversions.

make -f scripts/Makefile.build obj=/tmp/vbox.0
    /tmp/vbox.0/Makefile:186: Warning: using /usr/src/linux as the source directory of your Linux kernel. If this is not correct, specify KERN_DIR=<directory> and run Make again.
      gcc -Wp,-MD,/tmp/vbox.0/linux/.SUPDrv-linux.o.d  -nostdinc -isystem /usr/lib64/gcc/x86_64-suse-linux/4.8/include -I./arch/x86/include -Iarch/x86/include/generated  -Iinclude -I./arch/x86/include/uapi -Iarch/x86/include/generated/uapi -I./include/uapi -Iinclude/generated/uapi -include ./include/linux/kconfig.h -D__KERNEL__ -Wall -Wundef -Wstrict-prototypes -Wno-trigraphs -fno-strict-aliasing -fno-common -Werror-implicit-function-declaration -Wno-format-security -m64 -mno-mmx -mno-sse -mno-80387 -mno-fp-ret-in-387 -mpreferred-stack-boundary=3 -mno-red-zone -mcmodel=kernel -funit-at-a-time -maccumulate-outgoing-args -DCONFIG_AS_CFI_SIGNAL_FRAME=1 -DCONFIG_AS_CFI_SECTIONS=1 -DCONFIG_AS_FXSAVEQ=1 -DCONFIG_AS_CRC32=1 -DCONFIG_AS_AVX=1 -DCONFIG_AS_AVX2=1 -pipe -Wno-sign-compare -fno-asynchronous-unwind-tables -mno-sse -mno-mmx -mno-sse2 -mno-3dnow -mno-avx -fno-delete-null-pointer-checks -O2 -fno-stack-protector -Wno-unused-but-set-variable -fomit-frame-pointer -fno-var-tracking-assignments -Wdeclaration-after-statement -Wno-pointer-sign -fno-strict-overflow -fconserve-stack -Werror=implicit-int -Werror=strict-prototypes -DCC_HAVE_ASM_GOTO -include /tmp/vbox.0/include/VBox/SUPDrvMangling.h -I/usr/src/linux/include -I/tmp/vbox.0/ -I/tmp/vbox.0/include -I/tmp/vbox.0/r0drv/linux -I/tmp/vbox.0/vboxdrv/ -I/tmp/vbox.0/vboxdrv/include -I/tmp/vbox.0/vboxdrv/r0drv/linux -D__KERNEL__ -DMODULE -DRT_OS_LINUX -DIN_RING0 -DIN_RT_R0 -DIN_SUP_R0 -DVBOX -DRT_WITH_VBOX -DVBOX_WITH_HARDENING -Wno-declaration-after-statement -DCONFIG_VBOXDRV_AS_MISC -DRT_ARCH_AMD64 -DVBOX_WITH_64_BITS_GUESTS  -DMODULE  -D"KBUILD_STR(s)=#s" -D"KBUILD_BASENAME=KBUILD_STR(SUPDrv_linux)"  -D"KBUILD_MODNAME=KBUILD_STR(vboxdrv)" -c -o /tmp/vbox.0/linux/SUPDrv-linux.o /tmp/vbox.0/linux/SUPDrv-linux.c
    In file included from <command-line>:0:0:
    ././include/linux/kconfig.h:4:32: fatal error: generated/autoconf.h: Bestand of map bestaat niet
     #include <generated/autoconf.h>
                                    ^
    compilation terminated.
    scripts/Makefile.build:273: recept voor doel '/tmp/vbox.0/linux/SUPDrv-linux.o' is mislukt
    make[2]: *** [/tmp/vbox.0/linux/SUPDrv-linux.o] Fout 1
    Makefile:1359: recipe for target '_module_/tmp/vbox.0' failed
    make[1]: *** [_module_/tmp/vbox.0] Error 2
    Makefile:289: recipe for target 'vboxdrv' failed
    make: *** [vboxdrv] Error 2

Blog Entries
    14

Er staat in wat je eerst moet doen,
    Dit zou 't probleem moeten oplossen:
    Code:
    cd /usr/src/linux
    make prepare && make oldconfig
    /etc/init.d/vboxdrv setup
    maar ik heb ernstige twijfels over je installatie.

Graag output van
    Code:
    zypper lr -d
    en
    Code:
    rpm -qa | grep kernel-

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast