Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 34

Thread: OpenSuse Tumbleweed sluit niet af bij NFS-client

Default OpenSuse Tumbleweed sluit niet af bij NFS-client

Hallo,

Ik ben nieuw in OpenSuse en heb een voor mij lastig probleem. Bij het instellen van NFS, ik wil namelijk de shares van mijn Synology server mounten, hangt OpenSuse bij het afsluiten. Zodra ik in Yast de NFS-client verwijder loopt alles weer normaal.

IN Ubuntu werkte de door mij gebruikte Fstab-regel wel prima.
    Code:
    servername:dir /mntpoint nfs rw,hard,intr 0 0
    Welke 'options' ik ook gebruik, bij het afsluiten 'hangt' OpenSuse. Misschien heb ik de juiste combinatie nog niet gevonden? Het nadeel van dit 'hangen'is dat nu al twee keer mijn systeempartitie (btrfs) corrupt is geraakt. Dit is wel op te lossen met een Live CD en Gparted, maar fijn is anders.

Is er een andere methode in OpenSuse die mijn shares via NFS mount waardoor mijn syteem niet 'hangt' bij afsluiten of is er een andere oplossing?
    Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,

Martin

Default Re: OpenSuse Tumbleweed sluit niet af bij NFS-client

Hallo,

Helaas ben je zo geobsedeerd door je probleem, dat je vergeten bent te beginnen met te vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Hallo,

Helaas ben je zo geobsedeerd door je probleem, dat je vergeten bent te beginnen met te vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt.
    Ah, sorry, Laatste Tumbleweed, is dat dan 13.2? Of krijgt dit een andere versie mee?

Quote Originally Posted by kopstukken View Post
    Ah, sorry, Laatste Tumbleweed, is dat dan 13.2? Of krijgt dit een andere versie mee?
    Dat is dan zoiets als 13.2+ denk ik. Maar het is zekert van belang dat je vertelt dat je Tumbleweed gebruikt.

Ik ben geen Tumbleweed gebruiker en zal dan ook niet proberen te antwoorden.
    Henk van Velden

OK.