Page 10 of 10 FirstFirst ... 8910
Results 91 to 98 of 98

Thread: LMMS probleem na een update, en een poging om het zelf te compileren.

Default Re: LMMS probleem na een update, en een poging om het zelf te compileren.

Ik zeg vaak Unix/Linux, omdat het feitelijk hetzelfde is. Unix is dan een verzamelnaam voor HP-UX, Sun-OS (Solaris), en de Linux distributies. De specificaties zijn dezelfde (ik gebruik nog vaak een HP-UX 10 manual bij openSUSE). Het is voor Linux alleen opnieuw geprogrammeerd (GNU/FOSS). Als je zegt: ik heb nooit met Unix gewerkt, dan is dat niet helemaal juist. Je werkt nu met Unix (de Linux vorm er van)
    Henk van Velden

Default Re: LMMS probleem na een update, en een poging om het zelf te compileren.

Daar heb je wel een punt.

Misschien leuk om te vertellen ?

Ik kwam bij dat bedrijf in Oostzaan te werken ( die dus hun cad systeem op Unix hebben), en een collega, die mij waarschijnlijk niet mocht, beet mij toe, dit is Unix daar kan jij toch niks mee.
    Dus ik vuurde als antwoord een paar commando's zijn kant op.

Ik wou dat ik een foto van zijn gezicht had op dat moment.

Een andere collega, die mij wel mocht, en ook wel eens met Linux gespeeld had, had een grote grijns op zijn gezicht.

Dat Unix niet beschermt voor systeem beheerders, die de zaken niet goed regelen, werd daar ook bewezen.
    Dit gebeurde ver voor dat ik daar kwam te werken, maar er werd iemand ontslagen, en die naam afscheid, met rm *.*

Back ups ? wat zijn dat, en ze waren dus echt alles kwijt.

Dat was bij fokker beter voor elkaar, er was al geen manier om een commando regel te voorschijn te toveren, en verder had ik met dat commando, hoogstens mijn eigen folder leeg kunnen gooien.
    We hadden namelijk om tekeningen tussen collega's uit te wisselen, al een speciale folder, genaamd post. Alleen daar en in me eigen folder had ik schrijf rechten.

Mooie herrineringen aan fokker en Unix, er ging wel eens iets mis met het mainframe, oa een keer dat een aannemer een elektriciteitskabel uit de grond trok.
    En ineens hadden een 200 ? tekenaars een zwart scherm.
    Dat was ook wel het leuke, als er al wat misging, was een blik naar links en rechts genoeg om te zien, dat je niet de enige was.

Rechts de digitizer, ( zeg maar de muis) links naast het toetsenbord, een toetsen bord waar je te teken functies opriep. ( Lijn , punt cirkel etc )
    IBM hardware. Terwijl ik bij Fokker werkte werden de monochroom ? monitoren (19 inch vervangen door kleuren monitoren)

Vroegah

Heel leuk al die oude herinneriingen .

En die grafische terminals konden al heel leuke dingen. Ze waren alleen wat duurder dan wat we nu gebruiken.

Even een waasrschuwing aan de argeloze lezer: voer de volgende commando's niet uit als je er niet 200% zeker van bent wat ze betekenen en wat de gevolgen kunnen zijn!.

Ik begrijp die rm *.* niet helemaal. Had hij alleen een hekel aan bestanden waarvan de naam een punt bevat? Het was waarschijnlijk een nog gevaarlijker variant.
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Had hij alleen een hekel aan bestanden waarvan de naam een punt bevat? Het was waarschijnlijk een nog gevaarlijker variant.
    DIe had ik ook al gezien. We gaan d'r maar geen "hoe krijg ik 't stuk" onderwerp van maken, dacht ik zo.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Heel leuk al die oude herinneriingen .

En die grafische terminals konden al heel leuke dingen. Ze waren alleen wat duurder dan wat we nu gebruiken.

Even een waarschuwing aan de argeloze lezer: voer de volgende commando's niet uit als je er niet 200% zeker van bent wat ze betekenen en wat de gevolgen kunnen zijn!.

Ik begrijp die rm *.* niet helemaal. Had hij alleen een hekel aan bestanden waarvan de naam een punt bevat? Het was waarschijnlijk een nog gevaarlijker variant.
    Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is hoe het mij verteld werd. Nu ik er over nadenk, heb je gelijk maar daar gaan we maar verder maar niet op in.

Die apparatuur was zeker duur. Zelf dat middelste toetsten bord was niet helemaal standaard. Op de voorkant van een paar toetsen stonden symbolen die je op een tekening gebruikt.

En dat werd allemaal geleased.

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    DIe had ik ook al gezien. We gaan d'r maar geen "hoe krijg ik 't stuk" onderwerp van maken, dacht ik zo.
    In mijn enthousiasme, vergat ik inderdaad even dat er mensen kunnen zijn, die dat commando uit gaan proberen, zonder te weten wat het doet.

Quote Originally Posted by Gps2010 View Post
    In mijn enthousiasme, vergat ik inderdaad even dat er mensen kunnen zijn, die dat commando uit gaan proberen, zonder te weten wat het doet.
    Tja, sommigen zijn dommer dan dom. Ik herinner mij nog (hier op de forums) dat we een stukje script hadden, in een SDB verhaal, met een heleboel DOE DIT NIET erbij. Gaat iemand dat zitten inztikken in de command line compleet beginnend met
    Code:
    #!/bin/bash
    Begreep dus echt niet waar hij mee bezig was. Kwam verhaal halen. Op de vraag waarom hij dat in hemelsnaam intikte zonder iets te weten antwoordde hij dat hij eigenlijk altijd alles intikte dat voor zijn neus kwam. We hebben eens hartelijk gelachen
    Henk van Velden

Schitterend en ik ken dat soort mensen.

Te veel moeite om eerst even google te gebruiken, te veel moeite om iets goed te lezen, en dan andere de schuld willen geven. Laten we hopen dat hij er wat van geleerd heeft.

Ik heb ook wel van die leermomenten gehad. Komende van af windows, las al lang niet meer de waarschuwingen, die een OS gaf.
    Dus toen Linux op de command line tegen mij zei, weet je dat wel zeker ?
    Ramde ik op ja. en vervolgens mocht ik met de installatie cd aan de gang.

Ik kan daar nog steeds smakelijk om lachen, en lees sindsdien zeker op de comandline, toch maar eerst even waarom Linux vraagt of ik dat wel zeker weet.

Ik weet niet meer precies wat ik aan het doen was, maar Linux waarschuwde mij, dat als ik dat commando uitvoerde, de kans groot was dat opensuse daarna niet meer wilde starten.
    En dat was ook precies wat er gebeurde. LOL

Het is wel een mooi voorbeeld waarom ik zo gek ben op Linux, en dood moe word van windows.

Ik ben de baas over mijn pc, en niet het OS.

Page 10 of 10 FirstFirst ... 8910