Zo wordt het: Factory en Tumbleweed worden Tumbleweed

https://news.opensuse.org/2014/10/24/tumbleweed-factory-rolling-releases-to-merge/

In het kort komt het erop neer, dat de beide huidige rolling releases Factory (dat pas sinds kort “rolling” is) en Tumbleweed samengevoegd worden tot één rolling release onder de naam Tumbleweed. Voor zover ik het uit eerdere berichten begrepen heb, komt “Tumbleweed, maar dan kompleet” in de buurt. De bedoeling is dat Factory- en Tumbleweedgebruikers in eerste instantie niets hóeven te doen. Wel zullen ze binnen een half jaar hun repos (installatiebronnen) naar de nieuwe moeten verwijzen.

Zodra er meer details bekend zijn, moeten we er maar een draadje over opzetten.

Lijkt mij een goede naam Tumbleweed voor een stabiele distro release.lol!
De naam is goed gevonden :wink:

Al het goede zal wel behouden worden, juist wat Rolling release zo goed doet.

Het is natuurlijk maar net welke beweging men wil benadrukken. Die van stabiliteit van pakketten of van nieuwe pakketten en innovatie van de totale distributie.
Ik wil graag dat laatste ‘herkennen’. Dan kan t ook geen stof vangen. Dat past prima bij Tumbleweed. Lijkt mij zeker goed gekozen. :cool:

Als je stabiel wilt zul je toch voor 13.1 (13.2) moeten gaan.
Alhoewel ik weinig problemen heb, heb ik alleen op mijn laptop een “Rolling” distro.
Onze “huiscomputer” waar iedereen op zit, staat 13.1.

De bedoeling is nou net dat “stabiel” ook geldt voor de rolling release(s).

Toch is “rolling” en stabiel niet echt zaken die samen gaan.
Ik heb een tijd Arch gebruikt, en hoewel er erg snel oplossingen wordt gegeven, komt het toch wel eens voor dat iets “breekt”
Ik zou bv op mijn werk nooit een rolling distro gebruiken.