Results 1 to 6 of 6

Thread: multisystem usb stick

Default multisystem usb stick

Goedemorgen,

Ik heb nog een vraag of het maken van een usb stick met meerdere iso bestanden erop waarvan je kunt booten.
    Voorheen gebruikte ik hiervoor multisystem maar ik krijg dat niet geïnstalleerd. Nu heb ik gezocht maar ik krijg het niet voor elkaar een usb stick te maken waarvan je kunt opstarten en met meerdere iso bestanden erop voor installatie of maken van images.

Is er een manier om dit in Opensuse te doen?

Default Re: multisystem usb stick

Volgens mij doet Knurpht dat (met een 32-bit en 64-bit system er op).

Als Knurpht niet binnen één of twee dagen regeert, post dat dan even hier om mij wakker te maken, dan ga ik hem proberen te bereiken.
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Volgens mij doet Knurpht dat (met een 32-bit en 64-bit system er op).

Als Knurpht niet binnen één of twee dagen regeert, post dat dan even hier om mij wakker te maken, dan ga ik hem proberen te bereiken.
    Knurpht is zelf wel wakker

Ik deed dat vroeger inderdaad helemaal met de hand. Maar ..... tegenwoordig kun je een Live FAT stickje maken. Mijn huidige 32GB stick heeft zo openSUSE 13.1 GNOME (32 en 64 bit), KDE (dito), Mint (dito). Zie http://software.opensuse.org/ymp/hom...y=live-usb-gui
    Het principe is even elegant als simpel: de stick wordt linux bootable (opstartbaar) gemaakt, met o.a. syslinux en GRUB2, een ISO wordt daarnaartoe gekopiëerd of "uitgepakt" (hangt er vanaf, instructies leggen dat uit) en per ISO wordt een entry gemaakt in de bootloader van de stick. Ik zie dus opties voor alle distros/versies in het bootmenu als ik van de stick opstart.

Een ander iets is een echte installatie op een stick. Op dit moment heb ik ook een 64GB stick, met daarop zowel een 32- als een 64-bits 13.1 installatie met KDE. Om er zeker van te zijn dat ik geen fouten kon maken met de bootloader installatie, heb ik voordat ik begon de schijven van mijn laptop losgetrokken, opgestart van mijn live FAT stick, de 64GB stick gepartitioneerd met 1 swap, 1 x paritie voor /home, 2 x partitie voor /, en geïnstalleerd zoals ik dat "normaal" ook doe. Binnen de installaties werkt mijn eigen owncloud, zodat ik toegang heb tot alles wat ik nodig heb om mijn werk te kunnen doen. Op deze manier heb ik niets meer nodig dan alleen een machine die ik van de stick mag booten.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Knurpht is zelf wel wakker

Ik deed dat vroeger inderdaad helemaal met de hand. Maar ..... tegenwoordig kun je een Live FAT stickje maken. Mijn huidige 32GB stick heeft zo openSUSE 13.1 GNOME (32 en 64 bit), KDE (dito), Mint (dito). Zie http://software.opensuse.org/ymp/hom...y=live-usb-gui
    Het principe is even elegant als simpel: de stick wordt linux bootable (opstartbaar) gemaakt, met o.a. syslinux en GRUB2, een ISO wordt daarnaartoe gekopiëerd of "uitgepakt" (hangt er vanaf, instructies leggen dat uit) en per ISO wordt een entry gemaakt in de bootloader van de stick. Ik zie dus opties voor alle distros/versies in het bootmenu als ik van de stick opstart.

Een ander iets is een echte installatie op een stick. Op dit moment heb ik ook een 64GB stick, met daarop zowel een 32- als een 64-bits 13.1 installatie met KDE. Om er zeker van te zijn dat ik geen fouten kon maken met de bootloader installatie, heb ik voordat ik begon de schijven van mijn laptop losgetrokken, opgestart van mijn live FAT stick, de 64GB stick gepartitioneerd met 1 swap, 1 x paritie voor /home, 2 x partitie voor /, en geïnstalleerd zoals ik dat "normaal" ook doe. Binnen de installaties werkt mijn eigen owncloud, zodat ik toegang heb tot alles wat ik nodig heb om mijn werk te kunnen doen. Op deze manier heb ik niets meer nodig dan alleen een machine die ik van de stick mag booten.
    Dank je voor de uitleg. Heb inmiddels een opstartbare usb stick gemaakt met datgene erop wat ik wilde. Een echte installatie op een stick wil ik binnenkort ook eens gaan proberen. Maar dan moet ik eerst een nieuwe stick aanschaffen. Die ik nu nog over heb is te klein.

Was te voorbarig. Helaas is er iets fout gegaan en als ik nu een iso bestand naar de stick wil schrijven geeft live usb gelijk aan dat ie klaar is terwijl er helemaal niets naar de stick geschreven is.

Uiteindelijk na diverse pogingen en diverse malen usb stick formateren is het me toch gelukt om met live usb gui de stick van de benodigde iso' s te voorzien