Grote logbestanden onder /var/log/gdm

Beste mensen,

Sinds een tijdje worden er een heleboel log-bestanden gecreeerd onder de /var/log/gdm dir. Met namen als “:0-greeter.log”, “:0-greeter.log.2” of “:2-greeter.log”. Als ik erin kijk, staat er enorm veel meldingen als: “Warning: No symbols defined for <I7F> (keycode 255)”.

De bestanden zijn van rond de 300mb groot, waarvan de “:0-greeter.log” per dag met ongeveer 10mb groeit…

Enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Hallo en welkom.

Zou je willen vermelden over welke versie van openSUSE dit gaat?

Ik maak uit het woord gdm op dat je waarschijnlijk Gnome gebruikt, maar dat is ook niet zeker en zeggen wat je gebruikt maakt extra zoeken en raden overbodig.

Dan iets dat niet makkelijk te vinden is voor iemand die voor het eerst hier komt. Als je computer teksten hier post, doe dat dan aub tussen CODE tags. Je krijgt die door op de knop met het # te klikken in the werkbalk bovenin de post editor. Kopieëer/plak dan de tekst van de terminal tussen de “tags”.

Hallo Henk,

Ik gebruik hier SUSE Linux Enterprise Server 11, inderdaad met de GNOME desktop. Ik denk dus dat ik in een ander forum moet zijn.:shame: Hierbij nog wel de juiste format ter info:

Dan iets dat niet makkelijk te vinden is voor iemand die voor het eerst hier komt. Als je computer teksten hier post, doe dat dan aub tussen CODE tags. Je krijgt die door op de knop met het # te klikken in the werkbalk bovenin de post editor. Kopieëer/plak dan de tekst van de terminal tussen de “tags”.[/QUOTE]

Sinds een tijdje worden er een heleboel log-bestanden gecreeerd onder de

/var/log/gdm dir

. Met namen als

:0-greeter.log

,

:0-greeter.log.2

. Als ik erin kijk, staat er enorm veel meldingen als:

Warning:          No symbols defined for <I7F> (keycode 255)

.

De bestanden zijn van rond de 300mb groot, waarvan de “:0-greeter.log” per dag met ongeveer 10/15mb groeit per dag…

Groetjes

Ja, dit is openSUSE. SLES/SLED vindt je hier: Rancher Labs
Je kunt daar dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken.

Hier weten we weinig to niets van SLES/SLED.