Results 1 to 7 of 7

Thread: Hardware gegevens opvragen

Default Hardware gegevens opvragen

hallo,

Hoe kan ik in openSuse mijn hardware gegevens opvragen ? Ik wil graag de gegevens van het moederbord opvragen ivm het aanpassen van de geheugenstrip.

Mvg,

Default Re: Hardware gegevens opvragen

Wij willen altijd weten welke versie van openSUSE je begruikt. We kunnen dat niet raden enn het correcte antwoord kan er van af hangen.

Kijk in naar
    Code:
    man hwinfo
    en misschien
    Code:
    man dmidecode
    Misschien zit daar iets bij.
    Ik heb er niet veel verstand van, maar als ik
    Code:
    hwinfo --bios
    doe zit daar iets bij over Memory devices en Banken.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by Pam View Post
    hallo,

Hoe kan ik in openSuse mijn hardware gegevens opvragen ? Ik wil graag de gegevens van het moederbord opvragen ivm het aanpassen van de geheugenstrip.

Mvg,
    Naast de versie van openSUSE is t ook handig te weten of je KDE, Gnome of iets anders gebruikt.
    Bij KDE is een programma KInfocenter meegeleverd. Het programma vertelt niets over merk en model van je moederbord. Maar wel allerlei andere informatie, zoals hoeveelheid geheugen, processors, apparaten (ook harde schijven), en meer.

Een vraag met onderwerp "aanpassen van de geheugenstrip" wordt daar niet mee beantwoord, denk ik. Ik verwacht dat je dan wil weten hoeveel vrije plaatsen er beschikbaar zijn op je moederbord voor extra strips of welke strips je moederbord accepteert. Die informatie ontdek je bij de specificaties van je moederbord. Daar heb je merk en model bij nodig.

Hallo,

Volkomen gelijk,dat was inderdaad niet zo verstandig.
    Ik gebruik 13.1 met KDE op een Asus laptop,en 13.1 XFCE op een Pentium 4 desktop PC.
    De bedoeling is dat ik op die desktop pc met xfce het geheugen wil verhogen en natuurlijk gaan ze vragen voor welk moederbord is dat.Deze pentium 4 heeft momenteel 500 Mb en dat volgens mij een beetje te weinig.
    Hopelijk heb ik nu voldoende info gegeven.

Mvg,

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Pam View Post
    Hallo,

Volkomen gelijk,dat was inderdaad niet zo verstandig.
    Ik gebruik 13.1 met KDE op een Asus laptop,en 13.1 XFCE op een Pentium 4 desktop PC.
    De bedoeling is dat ik op die desktop pc met xfce het geheugen wil verhogen en natuurlijk gaan ze vragen voor welk moederbord is dat.Deze pentium 4 heeft momenteel 500 Mb en dat volgens mij een beetje te weinig.
    Hopelijk heb ik nu voldoende info gegeven.

Mvg,
    512 MB RAM is aan de krappe kant, in ieder geval voor de installer. Het slimste is om het RAM reepje uit de PC te halen en mee te nemen naar de winkel. Als het geld er niet toe doet, zou ik 't max. mogelijke aan RAM in de machine stoppen.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Default Re: (OPGELOST)Hardware gegevens opvragen

Hallo Knurpht,

Ik heb het volgende commando gebruikt '/usr/sbin/hwinfo',maar ik zal best het geheugenstripje maar meepakken naar pc winkel.

Bedankt voor de tips

Mvg

Kijk dan gelijk naar de naam en het model van het moederbord, als je de kast toch open hebt. Een pentium is niet heel modern meer. Misschien is de investering in geheugen minder economisch dan op de tweedehandsmarkt een iets nieuwer moederbord met vulling (cpu, geheugen) te kopen. Kunnen ze je in een (goede) pc winkel vast over informeren.
    Kasten veranderen niet snel van maat, dus dat blijft waarschijnlijk gewoon passen.

Hoewel alleen een reepje bijplaatsen de gemakkelijkste oplossing is.