Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: Opensuse blijf geregeld hangen bij het opstarten.

Default Re: Opensuse blijf geregeld hangen bij het opstarten.

Quote Originally Posted by jaapbaas View Post
    Bedankt voor je handige instructies. KMS staat nu op yes.
    Zie hier het driver resultaat:

jaap@linux-i7kx:~> rpm -qa | grep nvidia
    nvidia-computeG02-304.117-29.1.i586
    nvidia-gfxG02-kmp-pae-304.117_k3.11.6_4-28.1.i586
    nvidia-gfxG02-kmp-default-304.117_k3.11.6_4-28.1.i586
    x11-video-nvidiaG02-304.117-29.1.i586
    nvidia-texture-tools-2.0.6-23.1.3.i586
    nvidia-gfxG02-kmp-desktop-304.117_k3.11.6_4-28.1.i586
    jaap@linux-i7kx:~> ^C
    jaap@linux-i7kx:~>

KMS staat nu op "No"
    Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10Ghz - Systeem: openSuse 13.2 - Bootloader: Grub2 - Schijf: Sata OCZ-Agility3 512 Gb - Sound: Intel audio device - Display: Geforce 7300 GT - printer+scanner: HP Desktjet 6940 series - Intern geheugen 4 Gb

KMS staat nu op "No"
    Je zou zeggen dat nu alles is opgelost, maar nu al weer twee keer - na een herstart en na het volledig afsluiten van het systeem - blijft het opstarten weer blijven hangen op het eerste scherm met Geeko logo. Deze blijft trouwens erg vaag getoond, dus niet mooi helder van kleur.
    Pas na nog een keer weer met de aan-uitknop (escape werkt niet) uit / aan gezet te hebben, loopt het opstarten goed door waarbij het logo mooi helder wordt.
    Misschien toch hardware problemen?
    Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10Ghz - Systeem: openSuse 13.2 - Bootloader: Grub2 - Schijf: Sata OCZ-Agility3 512 Gb - Sound: Intel audio device - Display: Geforce 7300 GT - printer+scanner: HP Desktjet 6940 series - Intern geheugen 4 Gb

Blog Entries
    14

Je zou zeggen dat nu alles is opgelost, maar nu al weer twee keer - na een herstart en na het volledig afsluiten van het systeem - blijft het opstarten weer blijven hangen op het eerste scherm met Geeko logo. Deze blijft trouwens erg vaag getoond, dus niet mooi helder van kleur.
    Pas na nog een keer weer met de aan-uitknop (escape werkt niet) uit / aan gezet te hebben, loopt het opstarten goed door waarbij het logo mooi helder wordt.
    Misschien toch hardware problemen?
    Als je er nog één hebt liggen, zou ik er eens een andere videokaart in steken inderdaad. En / of Memtest draaien, maar ik vermoed eerder de videokaart. Soms "helpt" het ook als je het ding eruit haalt, contactjes 's goed schoonmaakt en hem er dan stevig weer indrukt. Dat zelfde geldt overigens voor geluidskaarten, sata kabels. Zou niet de eerste keer zijn dat dat afdoende is.

EDIT: ik zie opeens in de output dat je zowel de driver voor kernel-desktop als voor kernel-default geïnstalleerd hebt. Heb je om een of andere reden beide kernels geïnstalleerd?
    Last edited by Knurpht; 27-Jan-2014 at 14:08.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Als je er nog één hebt liggen, zou ik er eens een andere videokaart in steken inderdaad. En / of Memtest draaien, maar ik vermoed eerder de videokaart. Soms "helpt" het ook als je het ding eruit haalt, contactjes 's goed schoonmaakt en hem er dan stevig weer indrukt. Dat zelfde geldt overigens voor geluidskaarten, sata kabels. Zou niet de eerste keer zijn dat dat afdoende is.

EDIT: ik zie opeens in de output dat je zowel de driver voor kernel-desktop als voor kernel-default geïnstalleerd hebt. Heb je om een of andere reden beide kernels geïnstalleerd?
    Klopt, ik heb wel eens eerder onder windows alles een keertje eruit gehaald, schoongemaakt en teruggezet.
    Wat me opvalt, dit probleem treedt alleen op als ik daarvoor WinXP had opgestart en normaal heb afgesloten. Ik denk dat dit probleem verholpen is als ik een keertje formateer en zuiver alleen OpenSuse installeer, wat ik binnenkort van plan ben. Dus dit probleem kunnen we sluiten.

Wat de drivers betreft, nee niet met een speciale reden; waarschijnlijk onkunde :-)
    Welke kan ik het beste laten staan?

Op mijn laptop heb ik KDE en Gnome staan.
    Bij het kiezen van Gnome verander ik ook mijn DM in GDM.
    Heel af en toe heb ik dan hetzelfde probleem. (niet zo vaak als TS)
    Niets helpt, alleen de uitknop.

Bij KDE (en dus KDM) heb ik nooit dat probleem.

Blog Entries
    14

Klopt, ik heb wel eens eerder onder windows alles een keertje eruit gehaald, schoongemaakt en teruggezet.
    Wat me opvalt, dit probleem treedt alleen op als ik daarvoor WinXP had opgestart en normaal heb afgesloten. Ik denk dat dit probleem verholpen is als ik een keertje formateer en zuiver alleen OpenSuse installeer, wat ik binnenkort van plan ben. Dus dit probleem kunnen we sluiten.

Wat de drivers betreft, nee niet met een speciale reden; waarschijnlijk onkunde :-)
    Welke kan ik het beste laten staan?
    Die voor de kernel die je draait. Kun je uitvragen met
    Code:
    uname -a
    . Het zou goed kunnen zijn dat je inmiddels ook beide kernel versies geïnstalleerd hebt. Post ook maar output van
    Code:
    rpm -qa | grep kernel-d

Die voor de kernel die je draait. Kun je uitvragen met
    Code:
    uname -a
    . Het zou goed kunnen zijn dat je inmiddels ook beide kernel versies geïnstalleerd hebt. Post ook maar output van
    Code:
    rpm -qa | grep kernel-d
    jaap@linux-i7kx:~> uname -a
    Linux linux-i7kx 3.11.6-4-desktop #1 SMP PREEMPT Wed Oct 30 18:04:56 UTC 2013 (e6d4a27) i686 i686 i386 GNU/Linux
    jaap@linux-i7kx:~> rpm -qa | grep kernel-d
    kernel-devel-3.11.6-4.1.noarch
    kernel-desktop-devel-3.11.6-4.1.i686
    kernel-desktop-3.11.6-4.1.i686
    kernel-default-devel-3.11.6-4.1.i586

Blog Entries
    14

jaap@linux-i7kx:~> uname -a
    Linux linux-i7kx 3.11.6-4-desktop #1 SMP PREEMPT Wed Oct 30 18:04:56 UTC 2013 (e6d4a27) i686 i686 i386 GNU/Linux
    jaap@linux-i7kx:~> rpm -qa | grep kernel-d
    kernel-devel-3.11.6-4.1.noarch
    kernel-desktop-devel-3.11.6-4.1.i686
    kernel-desktop-3.11.6-4.1.i686
    kernel-default-devel-3.11.6-4.1.i586
    Dat ziet er normaal uit, Kun je zoiets in het vervolg tussen CODE tags, het # in de editor, zetten? Dat maakt 't wat leesbaarder, vooral als 't veel is,

Dat ziet er normaal uit, Kun je zoiets in het vervolg tussen CODE tags, het # in de editor, zetten? Dat maakt 't wat leesbaarder, vooral als 't veel is,

HTML Code:
    Goede tip, ik wist eigelijk niet goed hoe dit moest...
    Bedankt voor je hulp. Met deze informatie kan ik zo een keertje Windos eraf gooien, formatteren en Opensuse installeren :-)

Page 2 of 2 FirstFirst 12