Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Thread: Googleearth

Default Googleearth

Hoi
    IKprobeer het altijd bij zo veel mogelijk bij door opensuse ondersteunde repos te houden.
    Als je nu Google earth wilt instaleren dan doe je dat buiten de officiele repos om en word er
    volgens mij ook door google een repo bijgezet.
    Ik zat me af te vragen of dat een beetje veilig is. Google earth is namelijk een echt goede routeplanner waar ik volgens mij nog geen alternatieven
    voor heb kunen vinden.Of weet iemand hier op het forum nog een goed alternatief ik houd mij van harte aanbevolen.
    Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz Systeem -Totaal aan geheugen (RAM):7,7 GiB

Default Re: Googleearth

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee om GoogleEarth zo te installeren. Het feit dat het een openSUSE repo is, is al heel prettig (niet zelf bouwen en zo). Wel zou ik met YaST > Software > Software Bronnen, de repo uitschakelen. En alleen weer even aanzetten als je willens en wetens een nieuwe versie wilt hebben (of kijken of die er is).

Dat doe ik met repos waar ik allee één package van heb. MInder kans dat je problemen krijgt met eventuele andere packages die op die repo en ook ook op andere repos staan.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by pieter1602 View Post
    Hoi

Ik zat me af te vragen of dat een beetje veilig is. Google earth is namelijk een echt goede routeplanner waar ik volgens mij nog geen alternatieven
    voor heb kunen vinden.Of weet iemand hier op het forum nog een goed alternatief ik houd mij van harte aanbevolen.
    Ik heb zelf veel aan open streets map en er is ook al heel wat gaande met Marble deze heb ik als routeplanner op de pc en ook op mijn mobieltje.
    Misschien is het wat voor je.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    14

De volledige functionaliteit op het gebied van routeplanning zit tegenwoordig ook gewoon in Maps. Eerlijk gezegd denk ik dat Google geen nieuwe versie van Earth gaat maken, maar alles wat Earth kan in maps gaat stoppen.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

er is ook al heel wat gaande met Marble
    Bedankt die geeft ook een goed route voor in OSM.Ga ik eens verder uitproberen.
    De volledige functionaliteit op het gebied van routeplanning zit tegenwoordig ook gewoon in Maps
    Ik probeerde een kml te downloaden uit googlemaps dit ging niet met de browser rekonq maar wel in firefox bleek net.Dus met googlemaps kan ik nu ook een route maken in qlandkartegt.

Alleen moet die kml dan weer over naar een gpx met gpsbabel en dat is ook best wel lastig.
    Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz Systeem -Totaal aan geheugen (RAM):7,7 GiB

Blog Entries
    14

Routeplanningen maak ik met maps in Chrome. Vervolgens "zie" ik die in Maps op mijn tablet of foon, en kan die gebruiken. Maar, ik krijg 't idee dat 't gaat om het overhevelen naar een GarminGarmin o.i.d.. Is dat zo, Pieter?

Hoi Knurpht
    Goed geraden dat is inderdaad de bedoeling ,IK maak een route in googlemaps die download ik dan als kml .
    Vervolgens zie ik die route dan in OSM sluit dan de Garmin aan en als ik dan kml overzet in een gpx kan ik die route ook zien in OSM.
    En vervolgens overzetten op de Garmin.
    Dat overzetten van kml naar gpx lukt me met het online gps visalizer<maar wil het gewoon doen met gpsbabel,heb volgens mij wel de goede code waar ik alles in kan vullen maar krijg hem niet zover dat hij doet wat hij doen moet.
    Heb ook nog gpsprune geinstaleerd maar die doet niets.Morgen maar weer verder dan zal ik even die code hier neerzetten wat ik zal wel verkeerd invullen.
    En zou het op prijs stellen als je even meekijkt.wat ik nu Fout doe.

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by pieter1602 View Post
    Hoi Knurpht
    Goed geraden dat is inderdaad de bedoeling ,IK maak een route in googlemaps die download ik dan als kml .
    Vervolgens zie ik die route dan in OSM sluit dan de Garmin aan en als ik dan kml overzet in een gpx kan ik die route ook zien in OSM.
    En vervolgens overzetten op de Garmin.
    Dat overzetten van kml naar gpx lukt me met het online gps visalizer<maar wil het gewoon doen met gpsbabel,heb volgens mij wel de goede code waar ik alles in kan vullen maar krijg hem niet zover dat hij doet wat hij doen moet.
    Heb ook nog gpsprune geinstaleerd maar die doet niets.Morgen maar weer verder dan zal ik even die code hier neerzetten wat ik zal wel verkeerd invullen.
    En zou het op prijs stellen als je even meekijkt.wat ik nu Fout doe.
    Wil ik best doen, maar ik zeg van tevoren maar vast dat ik er alleen logisch over na kan denken. Heb geen apparaten op dit gebied, omdat de Android devices die wij hier thuis hebben 't ook allemaal wel kunnen, zeker in combinatie met de radio die verkeersberichten pusht. Meer dan wat die leveren hebben we niet nodig, en hebben we dus niet. Dat ik ooit eens met iemand naar Hilvarenbeek moest waarbij Frans Bauer onze reisleider was, en de bestuurder dat als de grootste comedy van de eeuw beschouwde, deed de wens naar een tom apparaat ook niet echt groeien.
    Maar, linux output zegt soms zelfs dingen over wat er op aangesloten apparaten gebeurt of gebeurd is, dus kom maar op.

Heb nog van alles geprobeerd maar het lukt me niet.

Code:
    Usage:
        gpsbabel [options] -i INTYPE -f INFILE [filter] -o OUTTYPE -F OUTFILE
        gpsbabel [options] -i INTYPE -o OUTTYPE INFILE [filter] OUTFILE

Converts GPS route and waypoint data from one format type to another.
        The input type and filename are specified with the -i INTYPE
        and -f INFILE options. The output type and filename are specified
        with the -o OUTTYPE and -F OUTFILE options.
        If '-' is used for INFILE or OUTFILE, stdin or stdout will be used.

In the second form of the command, INFILE and OUTFILE are the
        first and second positional (non-option) arguments.

INTYPE and OUTTYPE must be one of the supported file types and
        may include options valid for that file type.  For example:
          'gpx', 'gpx,snlen=10' and 'ozi,snlen=10,snwhite=1'
        (without the quotes) are all valid file type specifications.

Options:
        -p               Preferences file (gpsbabel.ini)
        -s               Synthesize shortnames
        -r               Process route information
        -t               Process track information
        -T               Process realtime tracking information
        -w               Process waypoint information [default]
        -b               Process command file (batch mode)
        -c               Character set for next operation
        -N               No smart icons on output
        -x filtername    Invoke filter (placed between inputs and output) 
        -D level         Set debug level [0]
        -l               Print GPSBabel builtin character sets and exit
        -h, -?           Print detailed help and exit
        -V               Print GPSBabel version and exit
    Dit zou het moeten doen.denk ik,en dan is het invoer file dus een kml file,genaamd test.kml.
    Het uitvoer file is dan een gpx file genaamd test.gpx.
    Ik denk dat ik dan iets met opties niet goed doe maar heb de bovenstaande code op zo veel manieren geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie zullen we maar zeggen.
    Ben benieuwd of je hier iets van kan maken.

Het is leuk dat je zegt dat je allerlei pogingen hebt gedaan, maar ik zie er geeneen!
    Hoe kun je verwachten dat wij de vinger leggen op een klein misverstand van jou in het geven van het commando als we niets zien?

Zoals zo vaak gezegd: prompt, commando, uityvoer, next prompt in één copie/plak tussen CODE tags.
    Henk van Velden

Page 1 of 2 12 LastLast