Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: Vertalen wikipagina op wiki.opensuse.org: verzoek om hulp en korte introductie

Default Re: Vertalen wikipagina op wiki.opensuse.org: verzoek om hulp en korte introductie

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Dank voor je uitleg, Freek. Ik heb wel een paar vragen: - kunnen mensen niet zelf committen? 't Is immers svn? - is de keuze voor Activedoc definitief, dwz. is het de bedoeling dat alle opensuse pagina's naar Activedoc gaan?
    Natuurlijk kun je zelf committen, maar jouw account moet daarvoor toestemming hebben en je moet je verdiepen in het werken met svn. Als iemand die moeite niet wilt doen dan biedt ik mijn diensten aan. Trouwens ook in het werken met svn; ik kan een "howto" maken. Ik heb me nog niet verdiept in wat er in Activedoc beschikbaar is gemaakt. Ik heb eigenlijk alleen een "checkout" ervan gedaan en gezien dat het een enorme hoeveelheid werk is. 1021 vertaald en 15.790 nog te vertalen. Bijna alles in één .po-bestand, ad-interface.nl.po. Dat maakt het er gezamenlijk aan werken wat lastiger, maar is te doen met de "merge" gereedschappen van gettext en/of via svn, als je goede afspraken maakt over wie in welk gedeelte van zo'n bestand aan het werk gaat.

Default Re: Vertalen wikipagina op wiki.opensuse.org: verzoek om hulp en korte introductie

Bedankt voor jullie reacties! Voelt als een hart onder de riem.

Ik ben wel ietwat verbaasd dat Freek de vertaling van active doc onder zijn hoede blijkt te hebben en dat dit niet door Jos of zijn collega even kon worden gemaild, maar ik zal niet blijven neullen hierover. Fijn dat Freek dit oppakt en hier de moeite heeft genomen uitleg te geven.

Mij viel het nog wel op dat er in active doc nog geen Nederlandse taal is te vinden. Heb ik mij vergist tijdens het zoeken of is het nog niet zover?

Freek: weet jij wat de toekomst is van het wiki? Zoals Gert Jan al vroeg: gaan alle artikelen uit het wiki hiernaar over?
    How vivid is the letting go of knowledge, where experience ends.

Desktop AMD A6-3650 APU with Radeon(tm) HD Graphics, Leap 42.1
    Laptop HP Compaq 6710b, 64-bit, openSUSE Tumbleweed

Quote Originally Posted by akaper View Post
    Bedankt voor jullie reacties! Voelt als een hart onder de riem.

Ik ben wel ietwat verbaasd dat Freek de vertaling van active doc onder zijn hoede blijkt te hebben en dat dit niet door Jos of zijn collega even kon worden gemaild, maar ik zal niet blijven neullen hierover. Fijn dat Freek dit oppakt en hier de moeite heeft genomen uitleg te geven.
    Dat is me in de schoot gevallen omdat ik in svn.opensuse.org al lcn, yast, webyast en packages onder mijn hoede had. Onlangs is activedoc daar bijgekomen, eerst was het ondergebracht in lcn, maar iets later is het een aparte set geworden. Ik had er eerder niet van gehoord en heb me er daarna ook nog niet echt in verdiept.

Mij viel het nog wel op dat er in active doc nog geen Nederlandse taal is te vinden. Heb ik mij vergist tijdens het zoeken of is het nog niet zover?
    Het staat nu wel in de svn, maar vanuit de svn moet het verwerkt worden tot documenten en daar moet waarschijnlijk nog wel iets voor geregeld worden en mogelijk wordt de eis gesteld dat het po-bestand volledig vertaald moet zijn. Een paar kleine po-bestanden zijn geheel vertaald, dus er zou zo'n aanvraag gedaan kunnen worden.

Freek: weet jij wat de toekomst is van het wiki? Zoals Gert Jan al vroeg: gaan alle artikelen uit het wiki hiernaar over?
    Ik denk dat het naast elkaar blijft bestaan. Activedoc is naar mijn mening bedoeld voor langdurig geldige documentatie en dus wat minder vaak moet worden bijgewerkt, terwijl de wiki regelmatig bijgewerkt zou moeten worden.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Tags for this Thread